Gå til innhold

Baby på fly.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Vi kommer til å fly med babyen når den er mellom 4 og 6 uker gammel, ca 3 timer lang flytur.

Kjenner jeg gruer meg litt - hehe... Er det lov å ha med seg bilstol eller vognbag inn på flyet, som babyen kan sove i? Eller må den ligge på armen hele tiden?

Og som legitimasjon for babyen, er det nok med fødselsattest (så lenge en flyr innen Norge)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i norge har jeg aldri blitt spurt om leg på baby... fløy med førstemann når han var ca 6uker, og det gikk kjempefint! ikke så lang tur som 3 timer, men... jeg hadde bæresele som jeg hadde han i på turen, og han sov hele veien. så jeg gruer ikke spesiellt til å ta fly i september med tuppa som kommer i august...

ang bag/stol kan du jo ringe flyselskapet og spørre...

Skrevet

Jeg synes at jo yngre de, jo lettere er de å ha med på flyet!

Tips: Ta med vogndyne som babyen kan ligge på.

Skrevet

Noen steder kan man bestille hengekøye barnet kan sove i, men vet ike om det gjelder innenlandsreiser. Skal man ha med bilsete e.l. må man nok betale for egen flybillett til babyen.

Skrevet

Jeg hadde med meg snuppen når han var 4,5 mnd til tyrkia.. 5 timers fly reise ca. Det gikk veldig bra. ;)

Skrevet

du kan ha med deg bilsete, men da må du også betale for et ekstra sete. på innlandsfly tror jeg ikke det finnes slik oppheng som man kan bestille, som skrevet lengere oppe..

Skrevet

Du kan spørre på innsjekkinga om det er ledige seter på flyet og om du kan prøve å få med deg bilsetet inn. Det har jeg gjort og det var ikke noe problem, og du trenger ikke betale for et sete ekstra. Men noen bilseter er for brede for seteradene slik at du faktisk ikke får det inn, og får du det inn så blir det på vindusplass da setet ikke skal være til hinder ved en eventuell nødlanding.

Men det er ikke noe problem å ha ungen i armene heller da. Jeg har reist mye med mine små, den minste var 11 dager da vi reiste fra Madrid til Trondheim med 2 flybytter og det gikk greit. Bruker også mye babybjørn på fly når de er små - dvs. ved takeoff og landing må de jo sitte i de babybeltene de gir deg, men etterpå har jeg pleid å ta dem over i babybjørnen av og til.

God tur.

Skrevet

Man kan godt ha med bilsete på flyet, men for å være sikker på at man kan bruke det må man betale for et sete. Mange ganger er det også plass, men det er jo et sjansespill. Uansett MÅ alltid bilstolen stå ved vinduet slik at det ikke er til hinder hvis noe skulle skje. For mange år siden kunne man få babyseng i flyet, men det er det helt slutt med nå ( ihvertfall SAS), kun på langrutene. eks København-Bangkok.

Ingen vits i å ta med bag inn på flyet for det får man ikke brukt uansett.

Etter min egen mamme erfaring og jobb erfaring er det lettere å reise med baby jo mindre babyen er.

God tur med baby!

Flyvertinne

Skrevet

Glemte å si at i Norge trenger man ikke legitimasjon til baby, men det må man ha når man reiser til utlandet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Da vet vi hva slags muligheter vi har, så får vi vurdere det når det nærmer seg. Får man tak i en billig billett er det sikkert verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...