Gå til innhold

Hjertebank!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er plaget med hjertebank i svangerskapet?? Noen ganger banker det bare veldig hardt og fort og andre ganger hopper det over et slag eller tar et ekstra slag.. Irriterende! Er litt plaget med det når jeg ikke er gravid også, men i det siste er det blitt grådig plagsomt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg!! Hopper ikke over slag, men banker veldig hardt og fort (kan komme helt plutselig og uten anstrengelser i forkant) Samboeren min kan se pulsen min på ulike steder på kroppen selv om jeg har klær på og sitter noen meter unna.. hehe;) Kan også våkne til om natten med kraftig hjertebank.. ekkelt! Spurte jordmor, men ifølge henne er ALT normalt under et svangerskap.. Snakket med legen på siste kontrollen og hun sa også det var normalt grunnet økt blodmengde. Ikke farlig selv om det er ubehagelig. Hos meg har det ikke sammenheng med høyt blodtrykk iallefall... langt på vei? Kan vel tippe sånn ca når jeg ser du venter julebaby, men sånn mer nøyaktig? ;) Har termin 13nov, straks i uke 22 og hatt det slik iallefall siden 12-14 uker..

Skrevet

Har normalt blodtrykk jeg også. Jeg merker det mest når jeg ligger eller bare slapper av. Når jeg sitter i lenestolen hos min mor så vugger stolen når det banker som verst..hehe.. Litt tidig.

Er nok helt normalt ja.. Alt er som du skriver normalt når man er gravid! ;) Men ubehagelig er det.. Bare lurte på om flere var i samme båt..

Jeg er 15+3 nå. Har vel hatt det sånn et par uker...

Etter min første fødsel sa jeg ifra til en jordmor at jeg hadde så mye hjertebank, da bar det rett opp til legen og fikk sånne elektroder rundt om på brystet.. Men da oppførte hjertet seg selvfølgelig helt normalt.. ;) Så det ble ikke mer snakk om det.

• 1 måned senere...
Skrevet

er også veldig plaget for tiden med hjertebank,utrolig ubehagelig.. liker det ikke i det hele tatt. kommer helt uten forvasel,og noen ganger banker det fort og andre ganger så hopper den over ett slag. håper ikke dette skal vare svangerskapet ut.. hoff..

Skrevet

Jeg har hatt masse av dette. Spesielt de første månedene...

Men nå som jeg har begynt på jerntabletter så har det gått bort...

Skrevet

å sorry skulle stå hvorfor.. går litt for i svingen her..

Skrevet

Fordi blodprosenten min hadde sunket til 9,8. Tydet på jernmangel...

Skrevet

ok sånn sett,min har hoppa litt opp og ned her så er veldig ustabil men ville ikke behandle meg med det ennå.

Skrevet

Noen som har snakket med lege om dette? Jeg har hjertebank som går utover nattesøvnen også. Forferdelig slitsomt og litt skummelt syns jeg. Er plaget med hjertebank fra før også, men nå er det virkelig ille syns ejg. Men når jeg kommer til legen, så er jo alt bra...

Skrevet

Godt det er flere som har det sånn, har hatt problemer med å sovne noen kvelder pga hjertet mitt slår som et uvær! Har vært litt bekymra, men roer meg litt nå som jeg ser det er flere som er plaget med det samme..

Er værst når jeg slapper av, og er redd jeg skal svime av innimellom! Dunker jo så hardt i tinninga! Hehe

Skrevet

Ja det er trøst å se at det er fler som har det sånn, og at flere får beskjeden om at det ikke er farlig, bare ubehagelig.

Jeg har begynt å ta magnesium og kalsium tillegg nå, det mente legen kunne hjelpe. det håper jeg inderlig det gjør.

Skrevet

Jeg har også høy puls og hjertebank.

Legen min tok blodprøver og fant ut at det var noe galt med stoffskiftet. Så jeg fikk noen tabeleter for det, og nå er det bedre. :-)

Så hos meg var det altså stoffskiftet!

Skrevet

ja må si meg engi med noen av dere, er mange netter som er blir ødelagt pga den hjerte bankingen.. er ikke noe behagelig også bekymre man seg veldig mye. men nå de siste dagene har det ikke vært noe banking ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...