HTC Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Trenger tips til hva jeg skal ha i huset for å lage akuttmiddag de dagene man ikke rekker noe og unger, mann og tarmtotter hyler etter mat fort!
Gjest ->>- Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Fullkornspasta med kjøtt- og grønnsakssaus; Sett pastaen på koking. Fres rødløk, hvitløk og sopp i stekepanne sammen med karbonadedeig eller kjøtt av no' slag (kyllingfileter duger f.eks fint), tilsett hakka squash, tomater e.l, sleng på noen dæsjer tomatpuré og litt fløte og krydder/urter etter forgodtbefinnende. Skalldyrsalat; Bland salat som du liker den, tilsett f.eks krepsehaler og lettstekte kamskjell i skiver sammen med noen freste pinjekjerner. Supper av alskens slag. Wok med f.eks kylling, svin, scampi eller kamskjell. Stekt kyllingfilet med asparges og maiskolber til. Pannestekt fiskefilet med fullkornspasta og en kjapp salat. Eller bare lag maten ferdig dagen før, så du kan hive den i ovnen mens du hakker litt salat og vasker av ungene verste barnehagegørra. =) Det duger veldig greit med alt av inni-ovnen-retter, som moussaka, lasagne, fisk i folie, fylt kyllingfilet, marinert laks etc.
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 I dag tok jeg en pose frosne rundstykker ut av frysa (halvstekte), de sto 10 min i ovnen mens jeg laget eggerøre.... Enkelt og godt, selv om det ikke er skikkelig middag da. I mårra skal jeg lage en salat, har kjøpt ferdig potetsalat og tenkte jeg skulle finne noe kjøtt i frysa (som kan tine i natt) og slenge på grillen.
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Glemte bokselapskaus og flatbrød da, ungene mine elsker det!
OneOfTheBoys Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Pasta de parma (gjerne forlaget kvelden før, og varmes i ovnen) Findus posepasta Supper Kjøttdeig og spagetti Wok Kylling og hurtig pommes frittes/ hurtig ris Ikke de sunneste og mest hjemmelagde alternativene, men de får du ta en dag du har god tid;)
Alba44 Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 supper lag stor kjele med lapskaus for to dager brødskive med karbonade og speilegg pyttipanne frossenpizza pølser med div. ostesmørbrød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå