Ina25♥med gull i magen Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hva slags bilsete skal dere ha? Vi vurderer sterkt Be Safe Izi sleep. Noen som har erfaringer med dette setet?
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg skal ha maxi cosi med isofix til dette gullet Jeg har ikke hatt beesafe selv til, men en venninne av meg har det.. og hun anbefalte det ikke fordi det er så stort ogtungt å bære på.. i førsten så går man jo ofte med ungen i sete.. Men ellers så var hun fornøyd.
Babyønske �� Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Her står Maxi Cosi først på lista foreløpig. Vurderer Acta Graco også. Blir uansett et som har base, og da helst isofix. Har hørt at Be Safe er tungt å bære med seg. Det har vel en ganske massiv "sokkel". Har ikke kjent vekten selv, men har kjent vekten på Acta Graco og det var hvertfall ganske lett.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja, har hørt at izi sleep er litt tungt, er vel nesten dobbelt så tungt som mange andre... Men hvor mye kommer vi til å bære på det setet tenker jeg da... kan ikke skjønne at vi kommer til å bære det så mye med oss, men kanskje jeg tar feil? Grunnen til at vi vurderer dette fremfor andre, er at vi kan få det til innkjøpspris... hehe:)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Vi får også besafe til innkjøpspris.. men ville ikke valgt det for det.. og ja.. man går faktisk mye med de med sete på armen.. det gjorde iallefall jeg;) inn i butikken.. til besøk.. rask tur inn på shoppingsenter.. Ha beesafe nå da, men det er jo sete nr to. Og det er jeg veldig fornøyd med. Beesafe izi combi x1..
Babyønske �� Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Ok. Da vet jeg det. Har ikke sjekka markedet så altfor nøye. Har jo litt tid fortsatt. Har ikke bil med Isofix heller enda, så det forutsetter jo at jeg får det også.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Hm, får tenke litt mer på det;) Vanskelige valg dette:) Kom gjerne med flere innspill:)
Mrs. Bouquet Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Akta graco hadde jeg til hun som er 17 mnd. det var flott med base og vil ha det igjen, men selve setet satt hun for bratt i og det var en smule tungt, jeg bærte det masse. På den nyemodellen er base annerledes slik at man slipper at babyen sitter så bratt at det dingler med hodet før det har sovnet, men det er stoort, så jeg har ikke lyst på det denne gangen alikevel. HTS easy sleep er superpent, men det veier så utrolig mye at det ikke er aktuelt om jeg hadde fått det gratis. Brio har et nytt billig med base, men det såg ut som om vår baby kommer til å vokse ut av det rundt 4-5 mnds.alder, var altså liten plass i det. Britax sitt har god plass, kommer kun med isofixbase (tror jeg), men det veier ikke lite det heller. Fordelen er at det har 5-punktssele. Maci cosi cabriofix er lett og nett, men har alikevel god plass til babyen. Man kan kjøpe både isofix eller vanlig base. Isofixbasen kan også brukes i biler uten isofix. Minuset som med de flest andre er at man må kjøpe basen utenom, og den er ikke billig. Valget falt denne gangen på maxi cosi.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Vi hadde maxi-cosi sist gang, og var kjempefornøyd med dette. Denne gangen velger vi fakisk å bruke en del penger og kjøpe nytt sete, maxi-cosi med iso-fix. Kan jo også festes med sele så det er enkelt å ta med seg i andre biler om det skulle være aktulet. Jeg bar også sete med meg mye mer enn det jeg skulle tro. Hadde det allti med meg inn fra bilen for det var enklere og sette barnet i inne i ett varmt hus enn i en kald bil. Om vinteren syntes jeg det var for kaldt og sette barnet ut i ein iskald bil i ett iskaldt sete. Så hadde dette alltid inne da.
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Sist hadde vi acta graco med base og recaro baby.. Recaro setet var kjempe fint! Babyen satt/lå utrolig godt, setet tok ikke stor plass og det var veldig veldig lett MEN det krevde veldig lange setebelter så det var få biler vi fikkd et til å passe i :-S Acta graco setet var bare dritten! Snuppert satt kjempe dårlig i det, det var tyngre enn recarosetet og bare et klønete sete (synes jeg).. Denne gangen falt valget på maxi cosi det er ikke så tungt, det er godt polstret og mykt (slik som recaro var) så jeg tror babyen vil sitte godt i det, og det kan klikkes på vogna vår. Babysetet kommer du nok til å bære mye så vekten er veldig viktig! Det blir fort tungt å bære barnet når det blir 8-9 mnd
Ellebettemor Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Husker ikke helt hva jeg har, men har sjelden bært det med meg (da tar jeg vogn eller babybjørn eller sjal - eller bare bærer tulla mi på armen hvis jeg skal ha et par ting kjapt. De eneste gangene jeg har bært setet med meg, er når tulla noen ganger sovnet, og jeg lot henne sove litt i setet etter å ha bært det inn.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Vi har hatt maxi cosi uten base til de to første...denne gangen blir det nytt maxi cosi sete med base...minst mulig knepping av og på belter med 3 barneseter baki;) Hadde tatt besafe på flekken om det ikke var så tungt, det er opptil dobbelt så tungt som mange andre seter. Skulle gjerne hatt den sleep funksjonen på maxi cosien, men man klarer seg fint uten og. vet jeg kommer til å bære setet mye, særlig når jeg skal levere de små i bhg osv, greit å slippe ha baby på gulvet;)men samtidig kunne hjelpe de to andre.
shari_z Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Vi skal ha Graco (ikke Acta Graco) med base. Hadde den første gangen og var kjempefornøyd. Hun brukte den til hun var 8 mnd, og så byttet vi til Britax. Skal gjøre akkurat det samme denne gangen. Har ingen erfaring med Be Safe Izi sleep, men synes den ser veldig bra ut. Jeg for min del er veldig opptatt av at setet skal ha 5-punkts sele, så nettopp det setet var et jeg vurderte. Bestemte å ikke ha fordi vi har Graco vogn og vil gjerne bruke den igjen med bilsete i begynnelsen.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 Vi hadde acta graco til forrige, med base som festes med seler. Det var kjempepraktisk, lett å ta ut og inn av bilen og lett å bære med seg. Basen skal jo stå permanent i bilen uansett, så om den er festet med isofix eller seler er egentlig nokså lite viktig. Vi rørte ikke selene fra setet ble montert og til småen byttet til større sete. En annen fordel er jo at setet kan brukes uten basen (om man skal en tur i noen andre sin bil). Da fester man bare setet med selene i bilen. Det er litt mer tungvindt, men for enkelte turer går det helt fint. Greit å ikke være låst til én bil i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå