Gå til innhold

spm om fødselspenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en velger å gå ut i perm 5 uker før termin i stede før tre, vil de da si at en får alle ukene sine? I motsetning til om man føder 4 uker før termin som sist, da mistet jeg de 3 ukene før termin. Siden sjansene mine er store for å føde for tidlig, bør jeg kanskje velge å gå ut 5 uker før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om du kanskje må sykemelde deg de ukene før i så fall.. men snakk med nav om det.

Skrevet

men jeg tror en kan velge å gå i permisjon ganske mange uker før termin, men en MÅ gå ut 3 uker før.

Skrevet

man kan gå ut i permisjon 3 måneder før fødsel. Og ja, om du føder før termin da vil du få full uttelling av permisjonen din. Så om du tror du vil føde før denne gangen også så ville jeg ha gjort det. 2 uker vil jo ikke utgjøre noen stor forskjell seinere uansett. :)

Skrevet

Du kan gå ut i perm 3 til 12 uker før termin. Jeg har selv tenkt litt på å gå ut i permisjon 4 uker før fordi jeg fødte 4 uker før sist. Mistet jo da 3 uker.

'

Er man sykemeldt så spiller det jo ikke så stor rolle og man kan egentlig få mer utbetalt i sykepenger enn i foreldrepenger om man har valgt 80%

så om man tror at man er i jobb til fødselen så er det jo lurt å gå ut i perm før. Du får 54 uker totalt og 3 uker mister man om man føder før Føder man over termin får man alle ukene, men mister tid med den lille

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...