edvina har fått en gutt Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Dersom en velger å gå ut i perm 5 uker før termin i stede før tre, vil de da si at en får alle ukene sine? I motsetning til om man føder 4 uker før termin som sist, da mistet jeg de 3 ukene før termin. Siden sjansene mine er store for å føde for tidlig, bør jeg kanskje velge å gå ut 5 uker før??
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 vet ikke om du kanskje må sykemelde deg de ukene før i så fall.. men snakk med nav om det.
edvina har fått en gutt Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 men jeg tror en kan velge å gå i permisjon ganske mange uker før termin, men en MÅ gå ut 3 uker før.
2 gutter og 1 jente Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 man kan gå ut i permisjon 3 måneder før fødsel. Og ja, om du føder før termin da vil du få full uttelling av permisjonen din. Så om du tror du vil føde før denne gangen også så ville jeg ha gjort det. 2 uker vil jo ikke utgjøre noen stor forskjell seinere uansett.
Herkules Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Du kan gå ut i perm 3 til 12 uker før termin. Jeg har selv tenkt litt på å gå ut i permisjon 4 uker før fordi jeg fødte 4 uker før sist. Mistet jo da 3 uker. ' Er man sykemeldt så spiller det jo ikke så stor rolle og man kan egentlig få mer utbetalt i sykepenger enn i foreldrepenger om man har valgt 80% så om man tror at man er i jobb til fødselen så er det jo lurt å gå ut i perm før. Du får 54 uker totalt og 3 uker mister man om man føder før Føder man over termin får man alle ukene, men mister tid med den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå