Gjest Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 vet jo når egget ble befruktet, siden det er prøverørsbarn (IVF) og jeg fikk 8. oktober, fastlegen mener 10. oktober utifra en skive og ultralyd ga 13. oktober - var på ny ultralyd idag og da spurte jeg igjen legen om det var nødvendig med så mange terminer når man faktisk VET befruktningsdatoen. Hun strøk alt som het terminer og gikk ut ifra "pickup" (som hun kalte det=uttaksdatoen) så endelig har jeg en termindato å forholde meg til, som da ble 8. oktober. Ny ultralyd igjen 26. august. Moro å se babyen så ofte og følge henne opp, trinn for trinn )
Herkules Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Men er det ikke riktigst å ta utgangspunkt i Ordinær ul likevel? Det spiller forsåvidt ingen rolle, du får med 8. okt tidligere overtidsberegning og tidligere perm men det utgjør jo bare 5 dager. Godt å ha en dag å forholde seg til, jeg forholder meg til ul:)
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Datoen spiller forsåvidt ingen rolle for min del, siden jeg ikke skal ut i permisjon (mistet dessverre den rettigheten som IVF pasient og pga overstimulering-går på rehabiliteringspenger....snufs) - men når man har tre datoer vet man liksom ikke hva man skal si når folk spør. Hun jeg snakket med på siste UL, sa iallefall at det bare var tull å sette en ultralyd-termin-dato så lenge man vet eksakt "pick-up" dato - da var det ingen grunn til å spekulere noe mer på det ) forresten så kommer barnet når det kommer..........hehe. det er så små marginer på UL uansett - for jeg spurte nemlig om jenta vår da så ut til å være litt liten, siden hun forrige satte termin til 13. okt - men neida, hun var helt normalt siden størrelsen var innenfor de og de målene - ergo tyder det jo også på at de har "litt å gå på" når de setter en UL dato også da. Personlig synes jeg det bare ble forvirrende å sette en UL-termin-dato når man tross alt vet befruktningsdatoen/pick-up (+268 dager = termin). Vel vel.........bare greit å forholde seg til èn dato, ingen big deal )
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Lite tips: Ikke forhold deg for sterkt til denne datoen, de ferreste barn blir født akkurat på termindato... Belag deg heller på at du er mamma innen den 24...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå