Gå til innhold

Kunne du...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min familie har alltid vært av den typen som ikke selger ting til hverandre.

Jeg ga f.eks. en ett år gammel seng med madrass til min søster, siden jeg fikk meg samboer og trengte større seng.

Nå venter vi baby og trenger jo barnevogn. Min svigerinne har en barnevogn som de ikke får bruk for, så nå vil de selge den til oss.

Vi trenger jo barnevogn, men jeg synes det blir veldig feil å kjøpe den.

Jeg har aldri solgt ting til venner og familie. Nei, det gir man vekk og sånn har vi alltid gjort det, men det virker som om det er annerledes i sambo sin familie.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gir bort til familie selvsagt.

men kanskje de er veldig blakke???

Skrevet

Nei, de har så de klarer seg og litt til.

h.i.

Skrevet

Høres ikke vanlig ut spør du meg.

For meg er det mer vanlig at man selger ting til hverandre. Venner får en god pris, familie får en symbolsk pris. Eller noe i den duren ;)

Større ting, som vogner o.l. ville ikke falt meg inn at jeg skulle fått gratis selv fra min søster.

Skrevet

Syns faktisk du skal betale for den, jeg hadde ikke likt å måtte gi bort barnevogna vår bare fordi andre familiemedlemmer trengte den. Barneutstyr er ting som er veldig vanlig å selge, syns det blir mer som med biler, er det en gammel vogn er det en annen ting, da står den kanskje bare og støver ned alikevel, men en relativ ny vogn som er lett og selge syns jeg ikke du skal ta forgitt at du skal få gratid bare fordi det er familie.

Skrevet

Jeg vet ikke riktig... En ting er jo klær og andre småtterier, men en vogn koster jo litt penger da. Spørs jo litt hvor gammel den er, hvor mye brukt den er - men synes faktisk ikke det er såå urimelig å kreve litt penger for den jeg.

Tror ikke jeg kunne tatt i mot en barnevogn fra svigerinnen min uten å tilby betaling jeg da...

Men kommer som sagt litt an på omstendighetene da, om dette er en vogn dere kunne tenke dere, eller om dere egentlig ville hatt en helt annen osv. Om den er veldig slitt, bare litt brukt, billig eller dyr i utg.pkt. osv.

Men vil du ikke betale for den, er det ikke værre enn å si at dere har tenkt å kjøpe en annen vogn da:)

Skrevet

Det er snakk om en vogn som har stått lagret i fire år, så de hadde uansett ikke fått noe særlig mye for den.

Vi har mest av alt lyst til å kjøpe ny vogn, det har vi sagt lenge, så det er tvilsomt at vi hadde kjøpt noe brukt uansett.

Det er bare det at jeg synes det er merkelig.

h.i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...