Gå til innhold

Handleliste.. Hva trenger jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ut å handle inn diverse "småting" jeg trenger til bebisen kommer. Er førstegangs og helt grønn på hva jeg trenger. Noen som kan hjelpe?

Det jeg har skrevet opp hittil er:

- Et par flasker

- Babycall

- Tisselaken

- Brystpumpe

- Oljer, kremer, såpe

- Ammebh / ammeinnlegg

- Badebalje

Får låne bæresele og vippestol. Har alt vi trenger av møbler..Har kjøpt inn håndkler, kluter, helsetepper, sengetøy, dyne, et par smokker, masse klær.. Hmm.. Kommer ikke på mer akkurat nå..

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du likevel skal på apoteket, kan du kjøpe en pakke Me-soft kopresser og en liten flaske klorhexidin til å rense navlen til barnet med. Ellers har jeg fått låne en sånn liggestøtte til badebaljen som venninnene mine sier er veldig kjekk og kan brukes minst det første halve året. Jeg har ikke kjøpt hårbørste til ungen ennå, men hører at det er lurt for å unngå det seige belegget noen får i hodebunnen. Børsten bør visst i så fall være i naturbust.

Håper noen kommer med flere tips, jeg er litt i villrede selv ;-)

Skrevet

Takk for det! Da er det notert på lista mi :)

Skrevet

Nesesuger, neglesaks til baby

Skrevet

Har du kjøpt:

Parasoll, Brystsalve til sårebryst(Purelan er god), amme bh, brystpumpe(det velger du selv), Zink salve til babyen(for sår rumpe), Febertermometer til babyen, neglesaks til babyen, votter(- bomull(tynne- babyen kan klø seg masse på ansiktet)

Skrevet

Takktakk! :D Fint å få litt hjelp, ettersom jeg ikke har peiling! :)

Skrevet

ja her må nok jeg opp med pennen og:)

Når kjøper dere inn salver og oljer?

Skrevet

Når det gjelder å kjøpe me-soft og klorhexidin flaske til rensing av navlen til babyen, så har jeg hørt at det beste er at man bruker sånn kutips med lunkent vann og renser rundt navlen. ikke noe mer enn det.

Har jobbet en del på barsel avdeling......det er det vi har lært av erfaring. men det er sikkert litt forskjellig.

Skrevet

Det holder sikkert med vann på en q-tips :-) Men hvis det blir litt gult puss rundt navlen, er det greit å ha den mildeste klorhexidinen klar. Fordi jeg ikke kommer til å bruke våtservietter på ungen min, kommer jeg til å bruke Me-Soft med vann til å tørke bæsj i begynnelsen. Etterhvert blir nok kompressene for små, så da blir det vanlig klut. Me-Soft -kompressene er veldig myke, så kan hende de er fine til å tørke bort evt. puss i øynene også, evt litt "puppestell" hvis jeg skulle bli sår, evt få sopp. Nå høres det ut som jeg selger disse kompressene, he he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...