Tante Blås Squaw Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Her inne er det mange med bastante meninger. Helt greit, men det er når disse meningene sklir over i rene propagandakampanjer at jeg blir litt matt. Har folk så bastante meninger fordi de er redd for å ikke være gode nok mammaer i andres øyne? Er det noen her inne som motvillig blir farget av andres syn på hva man "må" ha? Har kjøpemas en smitteeffekt her inne? Det virker på meg som om man ikke er riktig vel bevart her om man ikke har to-tre barnevogner i løp av mini's babyperiode. Viser materielle goder hvor bra mamma man er? Se for eksempel i bladene Mamma og Foreldre og Barn - produktreklamen inneholder mest "eksklusive" klær, der prisene starter høyt oppe. Jeg ser ikke verdien av å gi mini ei skjorte til 300,- når han likevel vokser ut av den om tre måneder. Saueskinn som puster. Spesialflasker som forhindrer kolikk. Supersikre duppeditter. Det er så mye som jeg ikke føler at mini trenger, men jeg opplever at endel mødre får helt hetta om jeg sier det høyt. Noen jenter går fra å være kjempeopptatt av merkeklær til seg selv til å være det samme angående merkevogner/klær etc til ungene. Hvorfor? Blir man en bedre mamma av å gi ungene dyre ting? Sover en firemåneders baby bedre i en fancy dritdyr vogn enn i en som er kjøpt på finn for en tusing?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Oi oi oi....jeg er nok en elendig mamma.... Tenk at Knerten har arvet vognene etter Storebror. En duo vogn og en trille.....No more.... Han får nok en traumatisk oppvekst:o)) Helt enig med deg.. Men så har jeg blitt så gammel at jeg kan gjøre som jeg vil. Og de som ikke er enig i det jeg gjør kan la være:o))
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Enig med deg hi. Minstemann må pent finne seg i sove i vogna etter broren. Får spørsmålet hver gang jeg er ute på noe om den er heldt ny. Den er veldig pent brukt. Jeg kjøper ikke dyre merkeklær og minstemann arver mye etter storebror enda det sikkert ikke er moderne nå som det har gått nesten 4 år siden jeg hadde baby sist. Merkeklær har jeg ikke kjøpt til de. Jeg kjøper den billigste vognpynten også, det var jo den som var finest. Jeg har heller ikke ny sprinkelseng til minsten, den fikk jeg tak i brukt da eldstemann var baby. Moren min spurte meg om jeg ville ha ny sprinkelseng til han eller om de skulle kjøpe storseng til han når han ikke brukte sprinkelseng lenger, jeg vil at han skal få stor seng av de sånn som broren fikk. Jeg kjøper klær på lindex/hm/kappahl/ cubus og klærne er da faktisk like fine om de er kjøpt på salg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå