Gå til innhold

Det er tøft å bli stor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sa 16 åringen min igår...skulle ønske jeg fortsatt var liten og ikke skjønte så mye av alt vondt rundt meg....

En god venn av henne,var gutten som ble knivstukket og drept på søndag. I går var det minnemarkering på stedet,og det var en sterk opplevelse.

En venninne har betrodd seg om mishandling hjemmefra,det er tøft å stå i.

Og på toppen av det hele,har tannverken ikke gitt seg,og nå kom hun fra tannlegen etter Del 1 av rotfylling! Del 2 er på torsdag...uff,lei og vond start på sommerferien.

Men....det er sol,sommer,fri,det er venner,planer og samhold :)

De lærer på den harde måten, dagens ungdommer,om livets realiteter...

Og som mamma må man bare være lyttende og komme med forklaringer og trøst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er virkelig tøft å bli stor... Jeg er enig med henne. For en grusom start på sommeren... Jeg håper solen og varmen og den fine mammaen hennes får henne til å smile litt midt i voksenverden.

Skrevet

Livet kan virkelig være brutalt innimellom og 16-åringen din har fått en stor dose brutalitet på en gang! Heldigvis for henne har hun en mamma som er til stede og som lytter, trøster og forklarer - ikke alle har det..

En dårlig start på sommerferien for en fin ungdom. Forhåpentligvis blir resten av sommeren fin for dere begge!!

Skrevet

Huff ja det er ikke greit. Det knivdrapet er skikkelig meningsløst! Har en venninne som fikk en hysterisk ungdom i fanget på vei ut av leiligheten sin. Han ville ha hjelp og han klarte ikke å få de på medisinsk nødtelefon til å ta ham på alvor og sende ambulanse i forb med den knivskadde. Hun er sint for alle de som bare sto på balkongene sine og så på krangelen og at ikke flere voksne grep inn for å hjelpe etterpå.

Mishandling i hjemmet er vondt å få høre om, og jeg håper den venninnen får hjelp til å anmelde/bearbeide det som har skjedd.

Rotfylling er sikkert vondt, men den fysiske smerten er liten i forhold til den psykiske som disse ungommene skal igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...