These Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Det eneste hun vil ha er banan og melk... har prøvd med 3 forskjellige typer grøt, Middagsglass for 4,6,8 og 12 mnd,hjemmelaget middag,skive med forskjellig pålegg. Men hun vil ikke smake en gang. Flere som har det sånn, eller har noen råd til meg?
Nobba Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Har akkurat hatt en slik periode.. Han er nå 9 mnd. Men her var det bare en ting å gjøre; nattavvenning og redusere amming på dagen. Så på to uker klarte vi å kutte ut nattmaten, pluss redusere amming fra 6 til 3/4 om dagen. Nå spiser han som bare det, men det tok ca 5 dager etter at han sluttet å få pupp om natten til han skjønte at han måtte ta imot tilbudet om grøt/middag..
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Min på snart 11mnd er likedan... Han vil bare ha MME og lite annet. Prøver med det meste, men uten hell. Han vil gjerne ha "voksen" mat, feks en bit med kjøtt som han kan gå og smatte/suge på (men han tygger den ikke, så han spiser den ikke). Håper dette snart gir seg. Ønsker også tips...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Drikker hun? Det er det aller viktigste :-) Dernest kan dere prøve å gi henne en skje som hun kan holde i og smatte på mens dere mater. Vår har hatt en periode nå der han bare veiver vekk maten dersom han ikke har noe som "okkuperer hendene" ;-) Det og at han får holde endel biter selv og putte dem i munnen. Jeg tror nok det kan komme av at de vil prøve selv og delta så mye som mulig. Men jeg advarer ... det blir fort mye søl ;-) Har dessverre ikke så mange tips ... håper matlysten kommer tilbake.
These Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Hun holder skjeen selv også... men når hun får noe i munnen bare spytter eller piller hun det ut igjen. Hun drikker.. men har hørt at de ikke skal ha for mye melk heller. Fikk i henne noen rosiner til kveld da:-)
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Heisann. Dersom du synes hun drikker mye melk kan du bytte ut noe av melka med vann, utvannet eplejuice eller noe annet hun liker. Gi mme slik at hun får noe næring, og annet så hun får nok væske. Noen rosiner blir man jo ikke akkurat stor pie av ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå