Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Endelig kan jeg snart investere arv i bolig. Har bare ventet og ventet på at dette skal skje.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Hehe.. vi forsøkte å vente på renteoppgangen og prisnedgangen da vi skulle kjøpe bolig, men det syntes håpløst. Renta steg sakte, og samme gjorde jammen meg boligprisene. Til sist måtte vi bare kjøpe når vi kom over et passende hus, noensteder må man jo bo!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Vi bor fint vi, men har en del arvepenger jeg skal investere. kjøper ikke bolig til å bo i, men som rent investeringsobjekt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Boligmarkedet og renta går opp og ned, og lenge har husprisene vært kunstig høye - boligprisene tredoblet seg over noen få år - og renta har vært fryktelig lav. Sier seg selv at det er penger å tjene dersom alt endelig kunne gå tilbake til "normalen", om man har penger å investere, eller om man sitter på gjerdet og venter på å kjøpe bolig. Vi kom godt utav det, men kunne sikkert gjort det bedre dersom vi hadde ventet, her jeg bor er boligprisene på vei nedover igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 hadde du kjøpt for 3-4 år siden så hadde leiligheten steget myye faktisk, ikke alltid lurt å sitte å vente.. jeg kjøpte for 4 år siden og den har gått opp 500 000 så er fornøyd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Her en issue her. Har kjøpt en leilighet som skal stå ferdig i Januar neste år. Helt ny og designer den selv. Er selveier. Det er bare 53km3 og har litt "gamelt" standard utvalg i stil på alt. Så jeg har gjort endel valg selv som kommer til ca 100.000 ekstra i tilvalg. Har betalt 1.800.000kr for denne leiligheten. Tror dere denne vil stige iløpet av 2-3 år? Eller tror dere jeg vil betale meg ihjel på renter og piss, og egentlig ikke tjene en drit? Må få frem at beliggenheten er kjempe fin. På en øy som har strand på den ene siden, og restauranter og brygger med bar og båtplass på den andre siden. Noen meninger?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 tror neppe den kommer til å stige noe, selv om den er tipp topp.. Er veldig mange små, helt nye leiligheter på markedet, og det er jo der "boligkrisen" rammer først og fremst, ikke så mye eneboliger og rekkehus (enda...?) Er en fordel at det er er selveier, men du kommer nok neppe til å tjene på den,nei.. Er vel heller utsikter for det motsatte.. Men hvis du ikke har planer om å selge kan det jo hende at markedet snur igjen om 5-10 år...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 det var lurt å binde renten ja, men når gjorde dere det? hvor mye rente har dere nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå