lizaloo Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hei. Kjenner dere også mindre spark og mer bevegelser/romstering? Jordmor sa til meg at ved sete kan man kjenne mindre liv. Når hun sa det var jeg ikke enig, men nå tror jeg jammen det hun hadde rett, Babyen snudde seg for 2 uker siden, og nå kjenner jeg mest på høyre siden og midt på magen. Hvor kjenner dere bevegelser? Er spent på om hun snur seg, men kjente veldig godt da hun gikk fra hode til sete, d var vondt. Så jeg har ikke særlig håp. Går inn i uke 36 i morgen så regner med de vil vurdere keisersnitt da?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Hei! Jeg fikk vite på torsdag at babyen min ligger i seteleie. Jeg er i uke 38 nå, 39 fra i morgen. Kjenner spark mest på venstre side av magen, for han ligger med bena opp langs venstre side av magen. Noen ganger klarer han å krølle føttene og sparker nedover mot blæra også. DET gjør vondt, for han er ganske sterk nå. Aner ikke hva som er mye eller lite liv, for dette er min første. Men jo takk, jeg kjenner ham ganske så godt av og til!!! Jeg har aldri kjent at han snudde fra hode til seteleie. Tror han fant seg godt tilrette med rumpa ned med det samme jeg :-) Kan jo hende de kan forsøke å snu babyen din da, siden du er i uke 36? Når det gjelder keisersnitt: Ikke regn med at det er det de anbefaler deg. Jeg er på det sterkeste blitt oppfordret til å føde på "vanlig" måte, og det finnes mange gode argumenter for en setefødsel dersom man har plass i bekkenet til å få ut barnet. Det har visst jeg. Og man får epidural. Keisersnitt er ikke spesielt snilt mot mor (smertefullt i etterkant), barnet kan ha problemer med pusten etter KS, og ammingen kan bli problematisk sa de til meg.... Skal ikke reklamere for setefødsel heller, for det er sikkert vondt nok, men.... Jeg har nå tenkt å prøve meg. Noen steder i landet der de ikke er så drevne på setefødsler anbefaler de nok heller KS... Ta en prat med de på sykehuset slik at du kan ta et INFORMERT valg :-) Lykke til!
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Hei:) Min baby ligger også i seteleie, og som deg er jeg uenig i at det er mindre liv, men bevegelsene er annerledes enn det har være i de 5 første svangerskapene. Hun romsterer og beveger seg mye, særlig om kvelden ¨når jeg er sliten, og det er lite direkte spark. Jeg kjenner henne mest på venstre side og rundt navlen, det bukter og åler....jeg kjente heller ikke at hun snudde seg, men har godt håp om at hun snur seg og kommer ut rette veien..jeg er i uke 32.. Ja, det er vel vanlig at de foretar en vurdering i uke 36..... Lykke til uansett hva du kommer til å velge:)
lizaloo Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Regner bare med at det blir snitt på meg i og med jeg hadde et hastesnitt forrige gang(andre årsaker) men det er kanskje ikke sånn? Har dessuten en morkake som har lagt delvis over mormunnen, men som nå bare ligger veldig nær og snitt blir vurdert bare av den grunn. Så jeg tenkte at jeg med seteleie, tidligere snitt og lavtliggende morake ikke var noen god kandidat for setefødsel. Noen som har vært borti dette forresten? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå