M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Noen som med hell har prøvd dette???? Jeg pleier å starte slike ting med friskt mot hver gang.... men klare liksom ikke å fullføre. Det blir for vanskelig med mat/middager i forhold til resten av familien osv. Er dette gjennomførbart???? Hva hvis man er borte på besøk og for servert mat.... ødelegger man alt da, hvis man spiser et måltid med poteter eller ris???? Vil så gjerne prøve, men orker ikke hvis jeg ikke tror jeg kan klare å fullføre det.... Og hva med senere, må man leve på dette hele livet? Håper noen kan svare meg!
fjollefrua Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 ketolyse kuren er en kur hvor man spiser minimalt med karbohydrater. det vil si at man kutter ut stort sett alt av brød, poteter ris etc. Til middag spiser man det samme som andre, men kanskje mer av brokkoli og blomkål f.eks når de spiser poteter. Egentlig ganske enkelt men man kan bli litt lei av de samme råvarene. Det gjør ingenting om du "skeier" ut en gang i mellom, men da kommer man ut av Ketose som det heter og det tar et par dager før man forbrenner riktig igjen. man kutter ut alt av godis, og kan kun drikke lettbruser og lett saft. man går på ekstra vitaminer i tablettform, og man kan kjøpe melblandinger som man bruker hvis man f.eks skal lage hvit saus eller vafler eller noe. Vanlig mel er ikke "bra" Poenget med kuren er at man hels skal spise så mye fett som mulig. Man går på den i ca 6 mnd før man må ha pause på 3 mnd. Passer for folk som vil gå ned 10 kg eller mer så hvis det bare er for å se bra ut i bikinisesongen er det litt dumt å ta denne kuren da det egentlig er en litt langsiktig målsetning som bør oppnås. Når kuren er ferdig er det opp til deg, men da er man vant til å spise mindre karbohydrater og det er lettere å spise riktig...
Ildfluå Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Jeg gikk ned fra ca 83kg til 67kg før sv.sk. Helt fantastisk hvor godt min kropp responderte på det kostholdet. Kiloene rant av. Vil anbefale lavkarbo.no dersom du ikke har vært der. Finner du svar på absolutt alt. Jeg har tro på denne filosofien. Og Sven Sture Skaldeman , samme prinsippet. Det er en forutsetning at du setter deg inn i hvorfor det virker for motivasjonen. Idag, 3mnd etter fødsel er jeg 70 kg, og tror det bare er snakk om dager før jeg er under 69... I sv.sk spiste jeg ikke slik at jeg var i ketose, heller ikke nå når jeg ammer. Jeg tenker litt lavkarbo, men spiser det jeg vil bare mindre mengder av karborikt stoff. Hadde tenkt å ta en skikkelig lavkarbo\ketolyse kur, men det ser ut til at kroppen har holdt seg etter "kuren". Jeg drakk masse pepsi max, kuttet ut brødet, poteter osv når jeg var på besøk. Var ikke nøye på om det var litt karbo i sauser o.l for det var så lite det utgjør i en porsjon. Salater, egg, pålegg... Men sjekk ut lavkarbo.no som sagt, der er det mange eksperter:-) Lykke til
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk for tips begge to! Jeg skal ned helst ca 20 kilo, så dette ser jo ut som noe man bør prøve!!!! Men tror ikke jeg skal sette igang nå rett før ferie, men ble super motivert for å prøve dette nå! Tusen takk!!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå