ToAvHvertSlag:) Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Må bare lufte tankene mine litt jeg.. Mine to små gutter er i barnehagen 3 dager i uka, og de dagene de er der kommer de hjem utrolig grinete og sure. Får nesten ikke i dem middag, og de er så slitne at de bare gråter og vill ingenting. Å legge dem er et mareritt, hyling og krangling, slåssing osv. Så ligger de å griner for ingenting til de sovner... Men de dagene de er hjemme er de helt annerledes, da er de rolige, godt humør, spiser godt med mat, leker med hverandre og når vi legger de om kvelden er de kosete og ligger å småsnakker med seg selv eller hverandre til de sovner. Jeg er sykmeldt på grunn av ganske kraftig bekkenløsning, så de dagene de er i barnehagen er egentlig et must. Da slapper jeg av, sover lenge og bruker god tid på husarbeid. Men nå vet jeg jammen meg ikke hva som er best, ikke noe gøy at det skal være slik 3 dager i uken.. Ikke kan jeg hente de tidligere på dagen heller, for jeg må unngå å løfte og bære( vi bor i fjerde etasje uten heis) Mannen min henter de når han er ferdig på jobb klokka 4. Åååå... kjenner jeg er litt rådløs nå... Trenger gode råd!! Vill jo d beste for unga mine ikke sant...
Kjærlighet <3 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Huff da, det hørtes ikke noe greit ut... Hvor gamle er barna dine? vi hadde en lik periode tidligere i vår. Ungene var utslitt etter å ha vært i bhg. Sover dem på dagen? kanskje de trengerlitt mer søvn, eller sover dem for mye på dagtid? er det mye "stress" hjemme etter at ungene kommer hjem? Vi må prøve så godt vi kan å forholde oss rolige på ettermiddagen, det skal ikke så mye til før ungene blir kranglete og sure. Og det er nok fordi dem er slitne... Verst er det på mandager har jeg funnet ut... De har vel på samme måte som oss, litt kortere lunte når de er slitne. har ingen spesielle råd å komme med til deg. Om du trenger hvile ogikke skal løfte, blir det vanskelig for deg å ha dem hjemme hver dag hele uken. du må jo også ta hensyn til deg selv og den lille i magen. lykke til! :-)
Trollkatt Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Jeg ville tatt en prat med de voksne i barnehagen, jeg. Høre litt om hvordan de har det, om de er glade og fornøyde der eller om de virker slitne osv når de er der. Du kan jo fortelle hvordan barna dine er de dagene de har vært i barnehagen. Er jo mye mer slitsomt å være i bhg enn hjemme, med masse å gjøre, høy aktivitet og mange å forholde seg til. Ikke rart om de er slitne, men det skal jo ikke være sånn at alt er forferdelig de dagene de er der. Er jo ikke bra for deg heller, å ha det sånn når du har bekkenløsning og trenger å hvile. Uff, høres ut om som en kjip situasjon. Håper de ansatte i bhg har noe lurt å si, og at det løser seg så dere får det bra alle sammen.
Løvinna30 Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 det virker som de er trøtte og slitene- man blir som regel veldig mye mer sliten etter en lang dag i barnehagen enn hjemme... har de lange dager? Mitt tips er: Kortere dager i barnehagen eller la dem få en hvile/sovestund på ca 30mini barnehagen +... Det går ann og prøve det hvertfall
firkløver`n Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 har hatt litt av samme problemet selv, det som løste for oss var at jeg hentet de tidligere selv om det ble litt slitsomt for meg, men lot alt av bagasje ligge igjen i bilen til mannen kom hjem og tok med alt opp. eller så hentet jeg de tidligere hadde med matpakke og reiste til en park eller lignende slik at de kunne få roet seg litt ned i hverandres selskap så når mannen var ferdig på jobb så dro vi for å hente han på jobb. veldig stas for ungene, mine er 2 1/2 og snart 4 i september. men er veldig streng på at jeg ikke løfter eller bærer de, og det forstår de faktisk. klatrer opp alle trappene og er de veldig slitne så leker jeg et monster som skal spise rumpa deres da løper de opp hylende og full av latter. er viktig å puste ut når ungene er slitne og gjerne ta de opp på fanget for en uventet kos og suss når de griner og sutrer som værst det kurerer mange ganger en negativ utvikling. håper dette går over for dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå