Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter storinnrykk med familie på søndag. Jeg har ikke tenkt å bruke mange dager på å bake (nemlig!!). Derfor lurer jeg på om noen her har oppskrifter på kaker som er enkle å lage??

Mange av dere er racere på kjøkkenet, derfor øyner jeg håp om å få et godt tips eller ti!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toro langpannesjokoladekake er kjempegod og såre enkel og du kan bruke litt tid på pynting. Toro Brownies er topp her i huset. Bruk to poser og en springform og strø over melis før servering.

Jeg lager alltid ostekake go det tar mindre enn 30 minutter og den skal ikke stekes. Skal se om jeg finner linken på oppskriften Plutseliten fikk, med tips for forbedringer :o)

Nå i sommervarmen er en god vaniljeis servert sammen med friske jordbær ufattelig godt, så satser du på noen kurver så kanskje du slipper unna med en kake?

Lykke til!

Skrevet

1-2-3 blåbærpai fra Toro..er kjempelettvint og kjempegod med vaniljeis til...og bra tips fra Trollmor om jordbær...

Skrevet

På sommeren er det alltid godt med bløtkake med friske jordbær! Lettversjon: kjøp ferdig kakebunn, dynk den med god brus (ananasbrus er godt), fruktjuice eller annet søtt og vått. I tillegg er det godt å smøre på litt syltetøy på nederste del. Legg på ønsket frukt, gjerne hermetisk, men jeg synes banan og jordbær er BEST. Ferdig vaniljekrem i midten. Legg på toppen, pynt med krem og MASSE jordbær (med stilk, det er fint).

Ellers er jordbær med fløte alltid suksess, eller aller best: med Hennig Olsen vanliljeis;-) OG sjokoladesaus.

Og som dritgrei sier: TORO sjokoladekake, med glasur-oppskriften som står på pakken (NB! ikke bruk flytende margarin, men smeltet). EKSTRA god blir denne kaken hvis du bruker en grillpinne e.l. til å stikke mange hull i kaken før du legger på glasuren. Da vil det renne glasur ned i kaken og den vil kjennes saftigere. Pynt med f.eks dajmkuler. Fint å legge de i "kraterne" fra stikkingen. Jeg bruker også mindre kakeform enn det som står på pakken, for synes den blir litt lav i stor form.

Så enkelt at alle som kan lese kan få det til:-)

Lykke til! Kos dere!

Skrevet

Refererte til dritgrei, men jeg mente selvsagt Trollmora:-) Sorry, litt fjern i dag...

Skrevet

Jeg synes det er kjempemorsomt å bake, men er ikke noe god på de ferdigmixene... Jeg synes det går like fort med kaker som du baker fra grunnen av. Det som tar tid er å handle inn alle ingrediensene, så går det så lett som bare det.

Hvis du skal ha mange på besøk, så synes jeg det er greit med langpannekaker. Brownies er kjempegodt, hvis du er interessert kan jeg gi deg min oppskrift, tar ikke mange minuttene å mikse sammen røren og så er det inn i ovnen med kaken.

Iskaker er også godt nå om sommeren. Jeg pleier å lage Daimiskake og After Eightkake. Disse kan du bake på forhånd, og så har du dem i fryseren til du skal servere dem.

Hvis det er barn som kommer, så er jo muffins en slager. De går også kjapt å lage.

Eller, så synes jeg den beste desserten nå på sommeren er is, og masse frukt (jordbær, melon, ananas, druer). Trenger egentlig ikke så mye kaker nå :-)

Skrevet

Har to-tre superenkle kaker:

nr 1: sjokoladekake med surmelk, i langpanne, favoritt i alle barnebursdager her

nr 2: vaniljekake i langpanne, inneholder 1 liter vaniljesaus, så du må like vaniljesmak :-)

nr 3: stek en vanlig nøtte- eller mandelbunn, dynk den med saft fra en boks hermetiske pærer. Visp en kremfløte og ha oppå og pynt med noen hermetiske pærer. Denne ser ganske fin ut i tillegg til at den er saftig og god.

Får du lyst på oppskrift gi et lite vink. Gidder ikke skrive alt hvis ikke :-)

Det er sommer, det er sol, og jeg er en smule lat nå.....

Skrevet

Har en favoritt her i huset. Ingen som er noen store kakemomser, men denne er syrlig, frisk og fin på en varm sommerdag! Jeg kaller den bare mommos sommerkake:

6 Butterdeigplater (frosne)

1 stor pakke vaniljekrem

1 pose frosne bær (gjerne skogsbær)

1 pose gele (helst rød)

Lag geleen som anvist på pakningen, og sett til avkjøling.

Stek butterdeigen i ovnen til de er gjennomstekte. Det ser du når de har blitt litt brune og hevet seg godt. Dekk bunnen i en langpanne med platene. Husk å dekke hele bunnen. Er platen stor, må du ha flere plater. Trykk platene sammen, slik at kaken blir flat. Smør vaniljekremen over platene og dekk dem godt, sørg for at det blir et jevnt, tykt lag. Bruk gjerne 2 bokser om det er en stor panne.

Ha over de frosne bærene og hell geleen på toppen når den har romtemperatur. Sett kaken i kjøleskap i 1 time eller over natten, og vips så har du en frisk og deeeeilig sommerkake. Enkelt og godt!

Skrevet

ÅJ, mange fine tips! Takk takk takk!!!!!

Må sette meg ned å planlegge litt nå tror jeg...

Forresten, TORO er vi selvfølgelig godt kjent med her i huset! (Hvordan kunne dere tro noe annet?? heheh) Men her går det mest i sjokoladekake som jentene pynter med sølvkuler og fargerike stjerner. Kanskje på tide å prøve andre toro-ting også... Men så er det litt kuult å lage noe fra bunn sånn innimellom også da... Får sette meg i tenketanken og tenke...

Så snill dåkk e!

:o)

Skrevet

... Har du er problem så tenk, tenk, tenk. Undersøk og spør, slik en supersnuser gjør, bare tenk, tenk, tenk... :-)

Skrevet

Heheheeh den er velkjent! Noe sier meg at jeg kommer til å ha denne på hjernen i hele dag - fra NÅ!

Tenk tenk tenk... trallalla

Nei søren, dette klarer jeg ikke! Den kommer til å plage vettet av meg før klokka blir 10. :-///

Nå skal jeg tenke hardt på LOST med Erlend Bratland, den er så fin så fin og litt mer terapi for hjernen. Låååå-ååst in this vørld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...