sjara Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Eller må man søke? Har hørt litt forskjellig. Antok at jeg måtte søke, men synes søknadsskjemaet er veldig rettet mot de som bor utenlands. I tillegg tolket jeg det som sto på NAV at dette skulle komme automatisk. Spurte legen i dag også, men ho trodde kanskje at man måtte søke. Noen som vet? Og når søker man evt - før eller etter fødsel? Takk:)
Kjærlighet <3 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 jeg har to barn fra før og har ikke søkt om barnetrygd. Så den kommer automatisk.Du får brev fra dem med spm og kontonummer om jeg ikke husker feil Du mottar bt fra mnd etter at barnet er født. Det kan derimot ta en eller to ekstra mnd før du mottar første bt, men du vil da få etterbetalt:-)
sjara Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Så bra, enda en ting jeg kan krysse av på to do-listen min. Takk for svaret:)
Juliaug Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Har hørt at man må skrive under et skjema på sykehuset, og så kommer pengene på konto etter hvert.
Januarbaby2014 Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Skal vel egentlig gå automatisk, men jeg fikk aldri noe penger så jeg måtte ringe å gi beskjed.... Hadde visst skjedd en feil.. ofte sånt!
sjara Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2008 Ja, det er vel best å følge med litt uansett. Sånn er vel systemet:)
kriztie Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Jeg var i går på Nav å spurte, det kommer automatisk etter babyen er født. Det er vel kanskje sykehuset som melder ifra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå