Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi sover sammens med oss. Har ikke sovet en natt alene. Når vi legger henne så ligger jeg i sengen vår sammens med henne og koser henne til hun sovner. Vet jeg gjør en generall tabbe her, så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om hvordan jeg kan få henne i egen seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd? Vår baby var bare plutselig en dag (eller dvs natt) helt fornøyd med å sove i egen seng.. Han var riktignok litt mindre da, men det var mye mindre hokus pokus enn jeg hadde trodd. Et annet tips er gradvis tilvenning ved å legge i egen seng etter nattmat når hun er i halvsøvne og ikke protesterer.

Skrevet

min gutt er snart 5 mnd og igår flytta vi han inn på eget rom, rett over gang for vårt.han sov bedre der enn inne hos oss, hvor han hver natt til nå har "havna" i vår seng iløpet av natta.. håper det fortsetter og han sover godt. Det sies jo at barn sover bedre alene.. men det er jo opp til hver enkelt å se hva som fungerer best.

ved legging får flaske og legges i senga, sovner da ganske så fort alene.

Skrevet

Hvis barnet ikke vil ligge noe annet sted enn hos dere, så vil nok overgangen til egen seng bli litt tøff uansett hvordan man gjør det(ikke alle reagerer, men de aller fleste merker jo overgangen). Vi har vært veldig nøye på faste rutiner, slik at pjokken skjønner når det nærmer seg leggetid. Da spiser han grøt, stelles, leses for - og så legger vi han i sengen og synger for han mens vi sitter ved siden av og stryker han over håret. Deretter går vi ut og han sovner fint av seg selv. Men det har han ikke alltid gjort - lenge gråt han da han ble lagt i egen seng (selv om han har ligget i sin seng fra dag én). Da tok vi han opp hver gang han gråt og trøstet han (holdt han, men pratet minst mulig til ham), og la han ned igjen så fort han roet seg igjen. Slik holdt vi på noen dager, og det ble mye løfting på han..men etter et par dager var det som at han skjønte at han ville bli lagt tilbake i sengen sin igjen så snart han var ferdig med å gråte - og da ble det stilt. Og nå går leggingen som sagt som en drøm - han er drøyt 5 mnd.

Ellers anbeafles det ofte ikke å ta dem opp av sengen når de først er lagt - at man bare skal trøste ved å stryke på de mens de blir liggende. Funker sikkert hos noen, men hos oss ble det bare mye verre - han gråt så fælt til slutt at han brakk seg, og brukte evig lang tid på å roe seg ned igjen. Så hos oss funket altså ikke det.

Lykke til uansett hvordan dere velger å gjøre det :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Hun er også veldig glad i mammaen sin. I går våknet hun igjen etter at jeg hadde kagt henne og da sendte jeg pappa opp for å roe henne, men det var ikke populært! Hun gråt og gråt, så da gikk jeg opp og hun ble helt stille, smilte og lo med engang hun så meg! !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...