Gå til innhold

Ketolyse er så hard!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

*knis* Nå har jeg akkurat laget meg omelett av 2 egg, masse fløte, champinion, stekt spekeskinke, masse norvegia og masse skinkeost på tube. Det er hardt å måtte telle karbohydrater altså... gud som jeg savner å telle kalorier! hahahahahah! NOT!!! Dette spiste jeg mens jeg drakk en iskaffe med masse soyamelk og en skvett fløte på toppen!

*fnis*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi :) hærtes godt ut :)

prøver å kutte ut brød, poteter og ris om dagen jeg også.... men syns det er vanskelig.

har spist en omelett av 2 egg og vann med litt krydder i hittil i dag... matlysta er ikke på topp...

tenkte å grille fisk til middag og spise salat og grønnsaker ved siden av?! har du tips til annet tilbehør?

har du en oppskrift på dessert som kan passe på slik kur da? helst uten altfor mye matvarer man vanligvis ikke har?! :) eller noe man lett kan få tak i på matbutikken?! :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

åååå, det hørtes godt ut tinker!

Har selv spist omelett i dag, med spekeskinke og iskaffe ved siden av! :) Snadder!! :)

Skrevet

Lykkelitenimagen

nå vet jeg ikke om du følger noen diett eller slikt, men om man skal inn i ketose feks så er det veldig veldig viktig at man spiser nok fett. (Som du ser av min mat i dag så har jeg nok av det..hehe)

liksom-potet-salat synes jeg er godt. koke blomkål, ha i creme fraish, litt majones og litt senep til smak. Krydder etter ønske. Hvitløk her i gården. Og purre eller vårløk skjært i tynne strimler oppi der igjen. :D

ellers går det ofte i foliepakke med brokkoli, meierismør og hvitløk her når vi griller.

stuet sopp er også godt. Sopp stekt i panna, ha på pepper og salt til slutt, fløte, litt jevning av feks maizenna. Smak til med soyasaus om du liker det.

Skrevet

palmsesus

haha, morsomt at vi har har spist det samme. hva bruker du til iskaffen din? soyamelk eller fløte? Jeg bruker den soyamelken uten sukker. Det er bare 0,1 karb i 100 ml. Er jo helt genialt!! :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

What?? Så lite! Oij, kanskje jeg må kjøpe en sånn... bruker fløte nemlig!

Skrevet

jaaah! det er kjempelite. men det finnes forskjellig typer så du må sjekke innholdet! En er det vel 2,3 eller noe i, men det er jo akseptabelt det også. Jeg liker soyamelk da, er ikke alle som gjør det. :D Men godt med en lite skvett fløte på toppen for å gjøre den litt fyldigere! mmmm.

Jeg sliter litt med å komme inn i ketose igjen etter sprekken på lørdag. Sukk.

Skrevet

Hihihi..her har matdagen bestått i ketolyse-frokostpannekaker til frokost - med cottage cheese og pittelitt syltetøy på *yam!!* samt en flotters kyllingsalat med fetaost og olje til lunsj. Til middag blir det løvstek og brokkoli/blomkål-mos :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da skal jeg jaggu dra og kjøpe en sånn i morra, thank you! Men du, jeg har jo fått meg ei slankebøddi her inne, som kjøpte is i går på rema, UTEN karber!!!!! DEN skal jeg jaggu sjekke ut!! :)

Jeg kommer ikke i ketose jeg, samma faen! Kan det være fordi jeg går på 30days samtidig tro?? Det er jo minimale mengder av de pillene da, men dog... - 2 kg siden onsdag, så det går jo nedover... hm...

Skrevet

Palmesus!! Is uten karber?!?!? Hva heter den!?!?! Jeg er litt i søthungerland om dagen, da jeg akkurat har startet på kuren igjen... Så tips til erstatninger av det "søte" slaget mottas med stor takk! :o)))

Skrevet

hmmm.. har du prøvd å kutte karbohydratene ned til 5 gram om dagen? Det var da snålt at du ikke skal komme i ketose? Du har vært i det før eller?! Aner ikke ang de 30 days greiene. 2 kg siden onsdag er jo strålende. Kanskje er du i ketose uten å få utslag på stixen. Kan skje det vettu! Min stix er så beige i dag at jeg er på sammenbruddets rand. Var pittelitt lyserosa i går kveld da men.. Knurr. Vil ha lilla stix! NUU! Vet det ikke betyr at man nødvendigvis brenner mer fett men vil alikevel! har du blogg eller noe på lavkarbo.no forresten?!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

new dream het den visst.. var visst veldig god!

om ikke så kan du nok spise atkins sjokoladen, dyr, men god erstatning! Skal visst bare regne 2 gr pr sjokkis...

Skrevet

Ang. den isen.. hva er brukt som søtningsstoff?! Jeg er livredd for aspartam og andre ufinheter!! Bruker knapt natreen eller spiser noe som folk sier er sukkerfritt. kjøpte noe sjokolade fra sukkerfritt som er med maltitol, men da ble dobesøkene hyppig gitt! **ler*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var i ketose før jeg starta på 30daysen.. er aldri oppe i mer enn 10 sikkert, iom at jeg ikke eier matlyst! Har prøvd og kutte, prøvd og trappe ned.. men nei! Jeg vil også ha lilla!!!!

nopp, ingen blogg eller noe på lavkarbo... :S

Skrevet

husk at sorbitol og slikt gjøres om til karbohydrater i magen, om det er brukt som søtningsstoff!! Er enkelte vi ikke kan spise selvom det står oppgitt null karbohydrater!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nei, det vet jeg ikke tinker.. men aspartam har ikke hatt noe negativ virkning på meg tidligere, så om det er det i den, så får det så være! ;)

Skrevet

wolla

hvordan lager du mosen din?

jeg finner ikke den bakemixen noen steder jeg, så får vel bite i det sure eple og bestille fra nettet! dessuten må jeg har vitaminene også. jeg har vært en dårlig ketolyser og kjørt uten denne første mnd og det er kanskje ikke så lurt

palme

da må det ha noe med de pillene å gjøre?! men mulig du bare ikke får utslag, at noe i pillene fucker opp stixen eller noe. (i mangel på bedre ord..hehehehe)

Skrevet

ok. skal sjekke ut isen jeg også. nej, mange som kan spise søtningsstoff. jeg tror jeg er en av de, det har heller med at jeg er livredd generelt. tror det er kreftfremkallende og det som værre er....

Skrevet

Uff prøvde meg også på det der.... Det jeg ikke visste var at jeg var gravid... Så da jeg begynte å spy av bacon, og kjøttdeig ante jeg ugler i mosen.

Det resulterte i at jeg den dag i dag faktisk enda ikke klarer bacon, kjøttdeig og kylling.. :(

Skrevet

stinkerbele: hvor bor du da?

Hvis du går inn på ketolyse.no så får du opp hvilke butikker som fører ketolyse produktene.

http://ketolyse.no/?group=1443&subgroup=&art=2017

Og life og sunkost butikkene har den derre cavalier sjokoladen som man får kjøpt på lavkarbopikene.no.

de koster bare 15 kr i forhold til de dyre atkins sjokkisene...

men den isen må prøves ut tror jeg. da blir gubben glad...:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...