ChellBell - har født! Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Jeg holder på med Bånsull sitt babyteppe som heter farmors babyteppe.. Enklere kan det jo ikke bli, men jeg har såå lyst å strikke babysokker også.. Kan jeg klare å få til det tro??
Rascal_4.11<3 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ja hvis du kan strikke rett og vrang så et er ikke vanskelig i det hele tatt, disse f.eks er kjempelette og sitter veldig godt på foten http://knitgirlinorway.blogdrive.com/archive/cm-08_cy-2006_m-08_d-08_y-2006_o-0.html kanskje ikke de lekkreste men har laget dem til venners baby og de sitter som limt til sparkende føtter Ellers er det mange lette og fine på garnstudio.no... Har forresten kjøpt nøstebarnboka og der er det kjempemange lette oppskrifter (rett og vrang) for de av oss som får litt fnatt av avanserte mønstre, absolutt verdt pengene om du vil strikke litt til babyen
Rascal_4.11<3 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 aiai se bort ifra fullstendig feil settningoppbygninger og skrive leifer... gikk litt fort i skrivninga... hehe
ChellBell - har født! Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk for oppskrift! ) Det her må jeg jo kunne klare... Men du, så utroolig flink du er til å strikke da! Det var mange fine ting! - Og nydelige barn
Rascal_4.11<3 Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja de er kjempelette, er desverre ikke min blogg altså, skulle øsnke jeg kunne ta kred for både strikkingen og de utrolig nydelige barna men Har noen hjemme lagde votter med hardanger (?) mønster på profilen min som desverre viser enn litt lavere strikke standar ennå, men de sokkene fikk jeg til helt likt som på bildet og de er så gode og kjappe og lage
ChellBell - har født! Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2008 Å, de vottene var jo supersøte!! Men, det så litt avansert ut da... :s
Rascal_4.11<3 Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Nei de var faktisk ikke det, brukte denne oppskriften http://gratisoppskrifter.poppyfield.net/?p=33 var ganske greit når det fulgte med tegning, det eneste var å holde orden på trådene og tålmodigheten samtidig.. for min del IKKE så veldig lett..hehe
*tornerose* Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Hei chellbell (",) Åhhh nå fikk jeg lyst å strikke da jeg så innlegget ditt, er flere år siden sist og jeg er ikke noe særlig flink, men kan da strikke både rett og vrangt ) Dette farmors babyteppe hørtes fint ut, har du noen link eller oppskrift til meg? ) Må vel starte nå om jeg skal bli ferdig til lillegull kommer, er ikke så kjapp av meg akkurat (",) Klem fra
ChellBell - har født! Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har strikket babysokker i kveld!!! ) Gjett om jeg er stolt! De er såååå nydelige!! Det er de babysokkene som er på denne linken (strikkeoppskrift 4.1): http://www.bansull.no/maindesign.asp?aid=17081&gid=7976 Farmors babyteppe - som er et idiotsikkert teppe, er også her. Du legger bare opp 150 masker i ull/silke garn og strikker enten striper, som det er på dette bildet, eller ensfarget med pinner nr 5-6. Etterpå kan du hekle en liten bølgekant/viftekant og sy på. Mitt teppe er helt hvitt og så skal jeg ha rød kant rundt. I morgen må jeg strikke røde babysokker! Nå fikk jeg helt dilla! )
ChellBell - har født! Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2008 La ut bilde av babysokkene på profilen min )
vanillaface Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Så nusselige de var Vi også anbefale boken Myk Start. Den har de enkleste og vakreste små plagg. Det er med strikkeskole og gode forklaringer. Jeg har snart strikket meg gjennom hele boken
supermom* og ny på vei Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 De var kjempesøte!! Jeg har også myk start boken :-) Er fan av den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå