Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Har ei venninne som bor på andre siden av landet. Hun er samboer med en god kamerat av meg. De sliter litt for tiden. Hun har problemer med at hun veldig fort blir sjalu og har egentlig ganske dårlig selvtillit. dette blir verre når han drikker, og spesielt når de drikker sammen. Hun har derfor sluttet å drikke for å få dette bedre. Hun er klar over problemet sitt, og prøver å gjøre noe med det. Men når han drikker får han skikkelig ølbriller - sikler etter alt som har pupper. (Vet dette selv, har også lagt merke til det). Problemet er at han ønsker å gå på byen hver fredag og lørdag. Hun ønsker ikke å bli med fordi hun vet hun blir sjalu pga kikkingen hans, og fordi hun ikke ønsker å skape en krangel. Så kaller han henne barnslig og umoden pga dette problemet hennes. Det er heller ikke aktuelt for ham å drikke bare en dag i helgen og bruke den andre dagen sammen med henne. Nå skulle de egentlig komme til hans hjemby (der hvor jeg er) en langhelg, men han insisterer på å drikke torsdag, fredag og lørdag sammen med kameratene. Hun kjenner ikke så mange her (er ikke herfra), og ønsker ikke å være med han når han skal på byen. Kjenner ikke så mange andre enn meg her egentlig. Hun foreslo at vi kunne finne på noe, de to og meg og samboeren min, f.eks torsdag og fredag. f.eks se en film/spise middag/gå på kino. Og så kunne han gå ut sammen med samboeren min på lørdagen. Men det er ikke aktuelt. Nå vil hun ikke være med fordi hun ikke bare vil sitte hos foreldrene hans hele helga mens han er på byen. Jeg har sagt hun kan komme her om kveldene, men vi har dessverre ikke plass til at hun kan overnatte hos oss. Hun syns hele turen blir ødelagt av at han skal bruke hele tiden på å drikke, og føler at han ikke tar hensyn til hennes "problem" og at hun prøver å gjøre noe med det. Hun er også veldig nervøs fordi hun vet at en eks av ham er hjemme i sommer, og hun er veldig ute etter hennes samboer og prøver å få henne tilbake. Jada, skikkelig drama her :-) Men er han urimelig som vil drikke så mye? Burde han ikke inngå litt komprimisser med henne til hun har fått løst disse problemene sine med selvtilliten og sjalusien? Hun jobber virkelig med det... Tenkte jeg skulle hjelpe henne litt med hvordan de kan løse dette her, da...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ser ut til at han bryr seg mest om seg selv..... Han burde virkelig tatt hensyn til henne, og det hun sliter med dersom han mener alvor med forholdet. Greit at han synes det er helt teit, og at det ikke finnes sannhet i hennes sjalusi, i HANS øyne. Men ærlig talt; så lenge han har tunga på knærne og bader i sikkel pga pupper han ser ute når han drikker, så er han faktisk med på å skape problemer, og legger god grobunn for sjalu tanker. Han hadde fått seg en på tygga her, hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Ja, de har vært sammen i 4 år så det bør jo være alvor... Planer om å kjøpe seg leilighet her på denne siden av landet neste høst (skal først et år til england sammen for å studere ferdig). Syns han burde ta litt hensyn, ja. Jeg har foreslått at de burde ta seg litt tid fra hverandre og tenke over saken, og deretter diskutere det på en voksen måte. Men det har hun jo prøvd før, og han nekter å omgjøre på sine vaner.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Takk for alle svar på skravle! De har ikke barn nei. Han er 26 år, så han burde jo bli voksen snart. HI
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jeg tenker at denne fyren har fått seg et alkoholproblem, og antageligvis blir rastløs og irritert om han ikke får drikke som han pleier. Om gubben hadde oppført seg som en singel mann i fylla, hadde jeg hatt sjalusiproblemer også. Det blir helt idiotisk å be henne jobbe med sitt "problem" når han aktivt bidrar til problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå