Isilra Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Bruker dere kun ferskt krydder i barnematen? Jeg har gjort det hittil, men lurer på om det går greit å bruke vanlige krydder på glass og? Har også hørt at det kan være lurt å introdusere hvitløk? Noen som har noen formening om det? Gutten er 8,5 mnd
hamsterpia Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Oregano og basilikum er barnevennlige krydder, og jeg bruker de fra glass. Løk generelt er jo veldig sunt, så det er nok ikke noe i veien for å ha i litt hvitløk i maten heller. Jeg er ikke noe glad i hvitløk selv, så her brukes heller purrelør eller vanlig løk. (min gutt er 10, 5 mndr)
Isilra Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Takk for svar Hadde i litt hvitløk sammen med kylling nå, og det falt visst i smak! Ellers har jeg prøvd så vidt med vårløk.. Gøy å prøve seg fram litt
Jewel m/jente får gutt Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Trodde ikke de små kulle ha noe krydder jeg. Eller kanskje det bare gjelder salt. Er visst ikke helt oppdatert her skjønner jeg.
hamsterpia Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Salt skal de ikke ha nei, men de to krydderurtene som jeg skrev over her er babyvennlige. Det står i heftet "mat for spebarn" som fås på helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå