Gå til innhold

Når er det ok å ringe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger rett ut med feber og halsvondt. Skal egentlig på kveldsvakt fra kl 14 i morgen, men det kommer jo ikke til å gå. Når er det ok å ringe å si ifra på jobb? Er jo greit for dem å få litt tid til å skaffe noen, men man kan jo alltids bli bedre på noen timer, selvom det ikke virker sannsynlig nå... Hater å melde ifra om sykdom :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo bare ringe nå:)

Skrevet

Huff, ja...

Skrevet

Det er jo vanskelig å forutse sykdom over 1 døgn fram i tid. feberen din kan jo forsvinne i løpet av dagen. jeg ville iallefall ventet til i kveld eller i morgen tidlig med å ringe med mindre du er helt sikker på at du er så syk at du ikke kan jobbe i morgen:)

Skrevet

Ja, ser den... Det er bare det at det er lettere for dem å få tak i folk nå enn i morgen tidlig. De er helt avhengige av å erstatte meg. Og jeg ser på sjansen som minimal at jeg er i farta i morgen,- sånn som jeg er nå...

Skrevet

Jeg hadde ringt enten sent ikveld eller imorgen tidlig.

God bedring!! =)

Skrevet

Takk ;)

Vet at på kontorer osv, er det greiere å si ifra rett før, men der jobber er det krise om de ikke får nok folk. Og hvis jeg ringer på dagen, kan avd.lederen jobbe med å få inn noen. Ringer jeg i kveld, blir det kveldsvaktene sin jobb (og de har fullt opp fra før)... Like dilemma hver gang.

Skrevet

Men da har du jo allerede bestemt deg da:)

da trenger du vel ikke råd fra oss, når du vet med deg selv at det er best å ringe nå

Skrevet

hehe.. nei, det høres kanskje ikke sånn ut :) Men jo, trenger råd...hehe

Skrevet

Ring nå. Jobber selv i helsesektoren og vet hvor slitsomt det er å få tak i folk på kort varsel. Nå har de lengere tid til å skaffe folk i morgen og du har bedre tid til å bli heldt frisk.

Skrevet

med feber synes jeg det er greit med en feberfri dag før man går på jobb igjen (av egen erfaring..), så ring nå du..

Skrevet

takk for svar. Ja, jeg har allerede ringt, nettopp av de grunnene dere sier + at jeg kjenner på meg at dette ikke er helt over til kl 14 i morgen... Da må nok mirakler skje... Hutrer og fryser under dyna, og halsen er mildt sagt ikke god.

Det som bekymrer meg nå er at vi skal ut å reise torsdag kveld. Tenk om jeg ikke er frisk til det... :( Er jo ikke avbestillingsforsikring på flybilletten heller... Men det er jo enda 2 døgn til...

Skrevet

Gurgle med saltvann det hjelper mot sår hals. Og paracet og mest mulig søvn

Skrevet

Ja, skal mikse sammen litt saltvann, og paracet-esken er snart tom, så sambo har fått beskjed om å kjøpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...