Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Barnefar har tatt med seg ny fremmed dame,når ungen din skal opereres på sykehus? Bf har netopp fått seg dame. Han skulle være med jenta mi til sykehuset i dag. Jeg fikk sjokk når jeg så hun og skal være med. Det plager meg sjikkelig i dag. Sitter og tenker på at nå blir hun operert nå, mens hun er der istede for meg. Jeg vet ikke hva hun heter engang. Skjønner ikke hva faren tenker med.vi har samværsavtale, vil ikke det si at jeg har noe jeg sku sagt? Ialfal når jeg har hovedansvaret. Vil at denne dagen skal bli ferdig. Vil slutt og tenke! Lever vel som en happy family dem i dag.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ville du ha hatt med en ny kjæreste når det gjelder ting i barnets liv? Jeg synes du er barnslig. Happy family? på en dag et barn opereres?? Hallo!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Kan ikke være så alvorlig siden du ikke er der og siden denne nye dama ikke føler seg utilpass i situasjonen. Ta det helt med ro du, ingen tar skade av at hun er med og bf har faktisk lov til å ha et liv etter deg.
LilleBjella Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Syns prinsipielt det er feil å dra inn kjærester (om det er mor eller fars kjæreste spiller liten rolle) i barns liv i tide og utide. Man bør vente med å introdusere barna for nye potensielle mors- og farsfigurer til man har tatt et bevisst valg på at dette er noe man har lyst til å satse på. Syns jeg. Men hvor lenge barnefar og kjæresten har vært sammen, og hvor seriøst det er, vet jo ikke jeg, og kanskje ikke du heller?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Det er vel strengt tatt ikke din sak? Så lenge han skal være med jentungen, og ikke du? Skulle du også vært der hadde jeg mligens skjønt at det kune plaga deg... Er det ikke fint at hun gidder å bry seg da? Er jo ikke SÅ morsomt på et sykehus... Kom over ham, han har tydligvis gått videre...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jerg synes det er helt feil at han tar denne dama med. Det er ungen han skal være der for. Og ungen kan reagere litt på narkosen, slik at trøst blir viktig, det kan jo far gi, men ungen kan også reagere med negetivitet og flauhet/sjenerthet på at en fremmed dame er der sammen med pappa. Renger med at ungen ikke har møtt denne dama før. Det er jo milt sagt ikke rette tidspunkt å introdusere ny kjæreste for ungen på. Jeg forstår deg godt, men det er vel lite du kan gjøre med det. Jeg har slitt med en bf selv som aldri har tatt hensyn når han har hatt ny dame. Eldste her har til og med møtt en del one night stands hos faren, sånn på morgenkvisten. Det er fortvilende at bf ikke forstår, men lite jeg har kunnet gjort med det. Annet enn å be ham tenke seg om, som om det har virket.. haha... Det jeg heller har gjort, er å være ytterst forsiktig selv med slik introduksjon. Kanskje for forsiktig. Men jeg har tenkt som så at en plass skal ungen ha det bra på dette området også, og bli tatt hensyn til. Og dere som mener at det bunner i sjalusi her, vet vel lite om hva dere snakker om..... Det har lite med å gå videre å gjøre, og det ER fortvilende(uten sjalusi) når far holder på på denne måten. Det har også med det å være forbilde for barna, og hvor mange "nyekjærester" av mor/far skal de møte i sitt liv? Hvilken bruk og kast mentalitet kan en da risikere å føre videre til barna? Er barnet en gutt som ser far bruker og skifter damer som skjorter; hvilket forbilde har han? Og er barnet en jente som ser far bruke jenter slik; hva sier det jenta? Jenter er verdt mye, ikke sant? Så lenge en forelder ikke vet om forholdet er varig(så sikker som en kan bli, uten å være helt blendet av forelskelse), så bør en ikke blande inn barna, mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå