Mammamia:) Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Noen her som har merket at vekten har stangnert eller gått ned siste mnd. av svangerskapet? Lurer på om jeg skal ta kontakt med sykehuset ang. dette eller om det er normalt... Jeg har ikke lagt på meg de siste ukene, er 37+4 i dag. Jordmor her i kommunen er på ferie og fastlegen min er en luring jeg ikke føler har peiling, feil målinger hver gang iforhold til jormor!
uanonym Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har heller ikke lagt på meg de siste ukene, er straks i uke 36 nå. Så i svangerskapsboka mi at dette er vanlig, selv om babyen legger på seg mye disse ukene.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 En veninne av meg gikk ned 3 kg. før termin, dette den siste mnd. Hun hadde rett og slett ikke plass nok til å gi både seg selv og baby næring pga. babyen tok så stor plass og presset opp mot ribbeina. Tror ikke dette er noe farlig, hun fikk ikke beskjed om noe i hvertfall;) Men du kan jo kontakte legen dersom du er usikker.
Puppesnuppa Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 De siste 5 ukene i mitt forrige svangerskap stod vekten helt stille.. Tror ikke det er noe å bekymre seg for.
mamma 35 Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Er for mange helt normalt tror jeg. Jeg la på meg forholdsvis fort og heftig i starten men er nå i uke 38 og har ikke lagt på meg noe siden uke 34. Rekner med å holde meg stabil på denne vekten til jeg føder. Så lenge bebyen følger kurven sin er det ikke noe å bekymre seg for.
Mammamia:) Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2008 Takk for svar! Alt virker bra ellers så er nok sikkert ingenting. I mitt første svagerskap var det på slutten kiloen kom, så derfor stusset jeg litt!
To tette og ei badehette Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Fra gammelt av sa de alltid at man ikke vokste noe den siste måneden, og de gamle pleier å ha rett når det kommer til stykket :-)
Rorrimamma Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Fra uke 24 til uke 32 gikk jeg opp 2 kg. Fra uke 32 til uke 36 gikk jeg opp 7 kg!!! Litt pga vann og litt pga mer behov for sukker.....................
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Vekta mi har ikke akkurat stagnert, men går kansje opp 200 g i uka så er ikke så mye som det var nei.. Men har gått opp ca 18-20 kg til nå da så for min del kan den godt stoppe opp :-P
*Arwen70* Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Jeg veide: 70 kg i uke 31, 72 kg i uke 33/34 og nå i uke 38 veier jeg 70 igjen. Så jeg har gått ned i vekt, men jeg orker/klarer ikke spise så mye,det er ikke plass. Men så lenge symfyse målet følger riktig kurve og du kjenner babyen bevege seg hverdag og du føler deg i bra form, tror jeg du bare skal være glad for at du ikke legger mer på deg. Jeg har stått stille og gått litt ned på slutten i begge mine tidligere sv.skap. Lykke til;-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Det er visstnok vanlig både å legge på seg og å ikke gjøre det på slutten. Jeg for min del begynte ikke å legge på meg før etter uke 12, sto stille 28 til 32 og har lagt på meg en kilo i uken siden uke 32, er nå 38+4, har lagt på meg 16 kg og har massevis av vann i kroppen... Så jeg veier en del mindre på kalde dager enn på varme for å si det sånn Men magen min sank en del rundt uke 32, så da fikk jeg jo plass til litt mer mat også. Merker også at energibehovet er en del større nå som magen er så stor og alt har blitt tyngre.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Kan legge til at sf-målet har ligget på den røde streken hele veien, uavhengig av stillstand eller oppgang i vekt - og det er det viktigste både ifølge jordmor og lege her i alle fall
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har gådd opp 1 kg på 4 uker..så det har vel stoppet opp t meg, er i uke39 nå... lagt på meg 11,5 kg og det meste kom i slutten av 2 begynelsen av 3 tri (o:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå