Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Vært hos gyn i dag siden vi sliter litt med å skaffe en lillebror/søster til tuppa vår og etter 1 år som prøvere er det slutt på tolmodigheten min.. Og i dag så havnet altså våre papirer i bunken som det sto infertilitet på.. Det var en rar og ikke særlig kjekk følelse.. Men har troen på at vi skal få en baby i hus om ikke så lenge likevel.. De greier jo å fikse opp i så mye no til dags... Etter å ha tatt innvendig ultralyd hvor alt egentlig så normalt ut, endte det opp med noen blodprøver som skal taes og en sædprøve som mannen må ta i neste uke.. Eneste var at han trodde at jeg kanskje ikke hadde eggløsning.. Men det må vi vente på blodprøvesvar for å vite sikkert. Hadde aldri trodd at vi skulle bli en av sliterne.. Vi som ble gravid ved et uhell sist.. Men, men.. ting kan visst forandre seg.. eller var alexandra kanskje et lite mirakel? Nå er vi ihvertfall igang med utredningen.. Og det føles egentlig veldig godt ) Gleder meg til den gangen jeg kan rope ut at vi er GRAVIDE ) Noen flere i samme situasjon her inne?? Litt kjekt å ha noen å følge ;o)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er vel egentlig ikke heeeelt i samme situasjon, siden jeg ikke har noen barn fra før.. men vi har også prøvd lenge nå - uten hell. Sluttet på pilla i mars 07, så det begynner å bli en stund siden nå. Har tatt blodprøver og funnet ut at jeg mangler eggløsning. Nå har plutselig mensen blitt vekke også, så er blitt satt på både provera og pergo. Samboeren min skal også ta en sædprøve i løpet av neste måned. Kjempeslitsom tid, men håper det klaffer for oss begge snart!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Hei, Natta!! Samme situasjon som hos oss, det, bare at jeg definitivt hadde eggløsning; ergo ikke noe galt. Men lang tid har det nå i alle fall tatt, men jeg har blitt godt tatt hånd om underveis, både av gynekolog, under laparaskopi (som de sendte meg til for sikkerhetsskyld siden de ikke fant noe annet galt) og nå senest ivf. Skjønner veldig godt "nederlagsfølelsen" eller hva jeg skal kalle det, men det er utrolig hva de kan få til. Bare fordi dere ikke har fått det til til nå til tross for timing og tilrettelegging, betyr ikke at dere er infertile. Ingen som skjønner hvorfor ikke vi har blitt gravide på egenhånd med barn nr to selv om Matilde kom "rekende på ei fjøl". Krysser fingrene for at dere fortsatt skal få det til på egenhånd eller etter en enkel hormonkur!! *stor klem*
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2008 Hmm, rart hvordan kroppen bare bestemmer seg for å ikke virke slik den skal.. ( Håper bare at det går fort fremover nå.. sånn at vi kan begynne eventuell hormonkur ++ i september... Mannen blir borte fra aug til midten av september ( Og denne mnd her er mensen allerede noen dager forsinket, så håper den bestemmer seg for å komme snart. Kjedelig å bare gå å vente og vente.. Men men.. vi får gjøre et tappert forsøk på egenhånd denne mnd her ;o) Så forresten at du hadde blodig utflod i et inlegg lenger nede på siden.. Ei veninne av meg hadde det hele svangerskapet og ut kom ei velskapt jente.. Så får krysse alt som krysses kan for at spiren holder ut i 9 mnd )
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Nei, jeg er jo veldig heldig som har ei lita jente på 3 år.. Men har så lyst at hun skal få søsken snart.. allerede blir det over 4 år mellom de.. Jeg som tenkte toppen 3 år.. hehe.. Jammen ikke alt man får bestemme selv nei.. ( Frustrerende når mensen også har forsvunnet da.. Håpe det går raskt med dere nå når dere har fått hormoner.. Kjedelig at det tar så lang tid alt ( Venter på mensen her også.. Den har selvfølgelig bestemt seg for å komme for seint denne mnd ( Det passa jo veldig dårlig, men men.. Slapp å ha mensen når jeg skulle til gyn.. Så får vel egentlig være fornøyd med det ;o) Lykke til og håpe det klaffer fort for oss begge )
blirjegsnartmamma Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har fått påvist at jeg ikke har eggløsning.. Vi har bare prøvd i 8 mnd, så de drøyer veldig med å sjekke ut hvorfor.. Står bare i kø og kø og kø. Men har tro på at det ordner seg til slutt, selvom jeg ser ganske svart på verden iblant. Vi har ingen fra før, så ønsker oss inderlig vårt første!
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2008 Åh, så irriterende at de ikke prøver å finne ut hvorfor da.. Står i kø om noe annet i helsevesenet.. Og der har jeg stått i 1 år.. ( Man kan bli så lei av og til!! Syns det e så dårlig å utsette det bare for dere ikke har prøvd 1 år... Særlig når de vet grunnen til at dere ikke blir gravide! Ei veninne av meg fikk full utredning etter bare 8 mnd.. Så det er varierer vel veldig hvem man møter på da.. Men slitsomt å bare vente å vente.. Man venter som regel til det passer å bli gravide og da er man veldig klar til å bli det med en gang.. Ihvertfall jeg ( Og da har man ikke lyst å stå i kø (
blirjegsnartmamma Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 jeg vet.. har også PCOS, og en del symptomer på endometriose. Skulle øsnke de bare sjekket det! Fastlegen har sendt henvisning, men da var bare svaret fra sykehuset at siden det ikke står om liv, venter de.. Vi får bare prøve imellom tiden, synes jeg merker litt eggløsning iblant, og det kan jo tenkes, selvom hormonene sier nei
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2008 Føles jo litt kjedelig å bare gå å vente når man egentlig vet at det er liten sannsynlighet for at man greier det på selv.. Men håpe dere får ordnet opp i det snart... Vi går på medie 3 vi.. siden det gikk litt fortere der.. Har absolutt ikke tolmodighet til å vente ( Lykke til ihvertfall ) Håper vi alle snart blir gravide!!
lamor Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 hei var på utredning på sykehuset i slutten av juni hvor de tok innvendig ul, sjekket eggstokker osv. Skal ta blodprøver og mannen min skal levere inn sædprøve. Vi har en gutt på 4 år og har forsøkt på nr to i 1,5 år. Nr 1 fikk vi etter 9 mnd. Fikk du pergo?? Legen min gav meg en resept på 3 mnd og sa han ville vere overasket om jeg ikke ble gravid før høsten =)=) Men det sier han vel til alle....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå