Gå til innhold

Erfaring med ekstrem gulping? 8 mnd og gulper mye fortsatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode råd og tips å komme med?

Her gulpes det mye uansett hva som er spist, det være seg NAN, frukt, middag eller grøt.. Gulper jevnt og trutt hele dagen, og det gjelder å følge med for junior benytter sjansen til å svømme oppi hvis vi ikke er raske nok..

Blir små-sprø..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har min største medfølelse!! Vi hadde det også slik, helt til vi slutta med grøt.....da slutta hun å gulpe. Vi var borte en helg, jeg og hun, da var hun litt over 10 mnd. Det ble m ye skive og lite grøt, og jeg la merke til at hun gulpa mindre. Ka vi kom hjem slutta vi helt med grøt, hun spiste skive og middag og fruktmos, og vips, så var det borte. Men da var hun nesten 11 mnd, din er jo bare 8, så jeg vet ikke.

Skrevet

Takk for svar! Han får skive med leverpostei innimellom, men gulper like mye uansett, men vokser og stortrives så får vel bare holde ut.. Og vaske klær/gulv.. :-/

Skrevet

ring legen å få ungen sjekka for refluks.

mini har kraftig refluks og hadde sprutgulp helt opp til 11mnd... uansett hva som ble gitt han å spise.

få det sjekket, jo før jo bedre.

har dere noe problemer med søvn forresten? refluksbarn sover dårlig, og er i dårlig humør. kan bl fort hissig.

de har enormt ubehag om det er refluks, så råder deg å ringe legen idag, å få en henvisning. så fort som mulig.

Skrevet

MME er en kilde til MYE gulp... :0(

Vår eldste datter fikk endel morsmelkserstatning, og gulpingen ble mye mer hyppig da, enn med vanlig morsmelk..

Kjedelige greier.

Skrevet

ja, men HI sier jo at ungen spyr av alt. (jada, det er spy).

synes det høres ut som at lukkemuskelen ikke er helt i orden ennå, å det er fort gjort å få det sjekket, og viktig.

syre i spiserøret på små barn er vondt for dem så.

dess, er det best å få det sjekket før ungen går ned i vekt.

her fikk vi ikke hjelp før mini raste kilo ned i vekt på kort tid, å ble veldig veldig syk.

så bedre å være litt føre var.

HI, ring legen du, å KREV å få testa ungen for det. å ikek gi deg.

huff, fikk vondt i meg nå..

Skrevet

Takk for svar!

Når det gjelder sovevaner, er de helt supre, har sovet rundt siden han var 5 uker og han er blid som ei sol hele dagen, så da er kanskje refluks utelukket? Eller er det ingen regel?

Har tatt det opp med lege, men han sa at junior ville vokse det av seg.. Slitsomt er det uansett..

Han er som sagt 8 mnd og han veier 10 kg, så lider ingen nød på den fronten.

Da han var 1 mnd var vi på kontroll på sykehuset for å sjekke om det var stengt mellom magesekk og tarmer (husker ikke hva det heter) men det var det heldigvis ikke.

Så lenge han vokser og trives er det ingen grunn til bekymring er beskjeden fra helsestasjonen også.

Er i grunnen ikke så bekymret heller, mer frustrert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...