Gå til innhold

noen andre med barn som har ALT for mye leker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser at det er GALSKAP å handle så mye leker til henne, men det er jo sååå mye morro!!!!

så kjenner jeg på den at hun skal få ALT det jeg ikke hadde, jeg hadde nesten ikke noenting, og husker at jeg missunnet de ungene som hadde så masse fine ting og klær.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har aaalt for mye leker, tror vi prøver å gjøre opp for oss når vi er på ferie, for her oppe er det ikke mye å velge i. Så når vi kommer på ferie til fastlandet så kjøper vi litt til dem ja. Nå har jeg gitt bort masse babyleker, vi skal ikke ha flere små og de vegg i vegg med oss har en gutt på 1 år, så de har arva mye!! Vi skal rydde vekk mye leker nå når vi bytter bolig i sommer!!!

Skrevet

Jeg hadde nok noen leker, men ikke på langt nær så mye som guttungen har. Da jeg var barn lekte vi ikke så mye med lekene men fant heller på andre ting så vi brukte mye fantasien vår, mor, far og barn var standard lek da vi var små.

Jeg tror ikke det er lurt å gi barna alt for mye leker, de klarer ikke sette pris på det de får hvis de er vant med å få alt. Og det er viktig at barn lærer å bruke fantasien selv og ikke få alt oppi hendene. For mange barn er det ikke dyre leker som er viktigest men ofte små ting. Hos eldste gutten vår har det bestandig vært morsomt med pappesker og andre ting. I går var det bobleplast i stor størrelse. bestandig morsomt å smelle sånt og disse her var jo enorme, så det kom en høy fin lyd, til og med minsten på 11,5 uke synes det var fasinerende

Skrevet

det er så sant det du sier, og jeg ser jo at snuppa ikke setter pris på det hun har og får... =(

håper det bedrer seg nå som lillebror har kommet og jeg har 2 å kjøpe til, og ikke like god råd som før han kom.... for jeg vil jo ikke ha en botskjemt utakknemlig unge liksom...=(

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Jeg vet ikke nødvendigvis om ungene blir bortskjemte og utakknemlige av å ha for mange leker, det er vel mer av oppdragelsen som spiller inn der. Men jeg tror at både barn og voksne har mye mer glede av å sette seg ned og lage et dukkehus av pappesker, og bruke den tiden det tar, enn de har av å fly til butikken og kjøpe. I tillegg til at miljøet og økonomien har godt av det;) Men nå må jo vi voksne gjerne feie litt for egen dør også da, hvor mye av det vi har i skapene våre kunne vi klart oss uten? Hvor mye rart kjøper vi bare fordi det er litt kult/kjekt å ha en gang i året/bytter ut fullt fungerende ting fordi det er gått av moten?

Skrevet

Jeg synes ikke vi har kjøpt spesielt mange leker, men vi drukner her... jeg forstår ikke hvor de kommer fra!!! Jeg tror de formerer seg!!!

I går kveld gikk jeg her og ryddet og planla å legge alle lekene utpå gårdsplassen, helle bensin på og dytte på en fyrstikk!!

Det som er de værste er jo alt dette småtteriet som følger med blader, kinderegg osv. Selvfølgelig kan man jo la vær å kjøpe det, men det blir bare sånn noen ganger.

De lekene som er i blader burde jo bare forbys, for de går jo i stykker før de omtrent har fått pakket opp. Jeg kjøper donald hver uke til sønnen min pga bladet, han vil ha det pga leken (men han elsker å lese det, tror donald lærer han å lese ganske straks:). Han gleder seg i en uke til hva som kommer neste gang, også har jeg oppplevd at det har gått i stykker før vi har fått satt det sammen.

Skrevet

JA!

Har 3 gutter og de får jo gaver alle 3 og siden de er samme kjønn så fylles det jo opp. De har alt og mer til føler jeg og det er snart ikke plass til mer jo!

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Ja, det stæsjet som følger med bladene er jo et kapittel for seg... hvor mange tiaraer trenger man egentlig?? Og så brekkes det her og perler faller av der, og så er pappan og jeg frampå med superlim og reparerer. For vi tar jo vare på tingene våre, må vite. Men egentlig vil jeg bare bli få vekk søpla og ha få ting som varer...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...