Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva prosentfordelingen mellom undervisning på hovedmål og sidemål skal være på for ungdomstrinnet? Mulig jeg har lest meg blind, men fant det ikke i læreplanen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt usikker selv....

Men tok over en klasse i vår (10.) i faget norsk. Og der hadde de lagt opp til 3 timer hovedmål og 2 timer sidemål i uka. Men likevel leser man innimellom sidemålstekster i hovedmålstimene og omvendt, så det blir noe justert...

Er usikker på om det er noen regel som sier det ene eller andre. Eneste jeg er sikker på, er at det skal være overvekt an hovedmål. Og at på eksamen skal sidemålsoppgaven telle 1/3 og hovedmålsoppgaven 2/3.

Skrevet

Ok. Greit å vite slike ting. Får vel bare lete videre, men takk for svar :-)

Skrevet

Ja:)

Men, tror ikke det er noen bestemt regel på dette. Det står i alle fall ikke i læreplanen.

Men fordelinga på eksamenskarakteren sier jo litt om vektlegginga da. Derimot skal hovedmåls- og sidemålskarakteren telle like mye når en regner snittet på vitnemålet...

Skrevet

Eneste jeg husker er at da jeg gikk sisteåret på vgs så hadde vi 50% av hver, altså like mye på hver, men dette var jo vgs og 9 år siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...