Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 jeg har tvillinger gutter som er snart 2 år, og nå i juni ble jeg skilt. Jeg er student ( tar studeo kompetanse nå) blir ferdig neste sommer og skal start med høyskolen høst 2009. Jeg jobber ikke og jeg vil veldig gjerne vite hvor mye jeg skal få i hjelp av staten. Min eks tjener veldig bra 460 tusen i året. Hvor mye skal jeg får i bidrag, hva med skolen ... jeg vil ikke stoppe med skolen nå. Er det noen link hvor kan jeg finner litt mere om regler eller lov om hvor mye må han ha barn? Han vi ha 50- 50 og i dag jeg sa til han at han må ha ungene i 2 uker da han nektet ... hvis det er noe som kan hjelpe meg!
OneOfTheBoys Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000 Her står det meste du trenger å vite. Dersom du får hovedomsorgen (mer enn 50%) vil du ha rett på mye støtte. Din eks burde gå med på at du i alle fall får 51% ettersom han selv tjener så mye at han ikke vil kunne nyttegjøre seg særlig av støtteordningene uansett. Du vil nok få ganske mye i barnebidrag fra han. Finnes en bidragskalkulator på dette på nav. Selv får jeg 2400,- i bidrag, jeg er student og har en inntekt på ca. 80.000 utenom, han tjener kun ca. 240.000. MEN jeg har 100% foreldreansvar for barnet mitt. Alt i alt har jeg mye høyere inntekt enn han, likevel må han betale såpass mye. Må si jeg ble overrasket i grunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå