Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 ...Kanskje litt dramatisk overskrift, men dette er saken. Gutten min holder på å slutte med bleier. Han har skjønt poenget, han sier fra og skjønner at han må si fra når han må bæsje og tisse når han har på truser, men når han har på bleie ( om natten og i bil, eller hvis vi skal et sted vi ikke kan ha uhell) lar han det gå rett i bleia. I barnehagen går han uten, og i går skjedde dette: De hadde vært ute, og når mannen min kom og skulle hente han stod han alene og gråt. "Tanta" sa bare at hun ikke skjønte hvorfor han gråt, men mannen min luktet med en gang at han hadde bæsja rett i trusa. Han ble helt fortvilet og gråt og gråt, helt til vi fikk dusjet han og han fikk på ny truse og forsikring om at det gikk bra og at alle kan ha uhell. Han blir 3 til høsten, og snakker nesten helt flytende, så han fortalte at han hadde prøvd å si fra til tanta mange ganger, men hun "hadde ikke tid". Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg merket at jeg ble litt irritert. Før han sluttet med bleie, var det ofte jeg hentet han med full bæsjebleie når de var utendørs, som ikke akkurat var fersk. Skal jeg ta det opp med dem?
Duracella Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Ja det bør tas opp på en ganske alvorlig måte syns jeg. Det er vondt å bli oversett, bæsj eller ikke. Ikke bra for barn å bli nedvurdert på den måten. Håper hun dama ikke har noen overordnet stilling i barnehagen da. Jeg ville prøvd å snakke med pedleder tror jeg. Og så ville jeg høre de forklare meg hvilket syn de har på oppmerksonhet/ignorering av barn. Om de har en egen helt spesiell ideologi, liksom.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Nå jobber jeg selv på småbarnsavdeling, og har barn i annen barnehage i tilegg. Jeg VET av erfaring at det ikke bestandig er lett å "lukte" en bæsjebleie når vi er ute, og barna fyker hit og dit. Husk at vi har mange barn på få voksene, i min bhg er vi fra kl 15 til 16 bare 3 voksene på 15 unger, og fra 16-16:15 bare 2. Så da kan det nok hende at barnet kan gå med bæsjebleie en stund før det blir oppdaget. Det bør jo ikke skje, men man KAN ikke snuse runt på barnerumper hele tiden heller. Det at barnet ditt på snart 3 føler seg oversett er ikke bra. Nå tror jeg vel egentlig ikke at han faktisk ble det, for jeg har vanskelig for å tro at noen som jobber i bhg bevist overser ett gråtende barn. Men dersom barnet ditt følte seg oversett er vel det høyst reelt for han. Samtidig, så er det ikke altid at ett barn på 2 og ett halvt forteller ting akkurat slik de er. Synes ikke du skal angripe bhg på bakgrunn av denne ene hendelsen. Ha forståelse for at tink\g kan være hektisk i en hentestund i bhg, med mye unger, lite voksene, og når man er ute er det ikke like lett å "fange opp" enhver bæsj i trusa eller bleien. Jeg har selv hentet min datter med bæsjbleie ute i bhg flere ganger. Og kjenner jeg blir irritert, men må da ta meg litt sammen, telle til ti, og huske på at de har 15 barn å følge med på, jeg har bare min egen........... De gjør gaantert så godt de kan.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 hei si i fra du. det som skjer når vi holder våre tanker og frustrasjoner tilbake er at vi selv blir urolige og lett kan overreagere i en senere situasjon. i tillegg kan slikt ta opp mye tankeplass for oss foreldre. barnehagen vet at barna er det mest verdifulle vi har, så de blir helt sikkert glad for at du tar dette opp med dem, for også slik viser du dem tillit. lykke til, så heldig du er som har en slik liten tass :-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja. ta det opp med dem!! Siden barnet snakker å klarer å si i fra selv,og at han måtte sitte igjen med den nedvergende følelsen, stikker i mitt hjerte.. .. og si at en ikke har tid.. doh. det er jo barna som en skal hjelpe... Dessuten var vel denne tanta ikke alene? Dvs.. den barnehagen jeg jobber i... en er aldri så opptatt at en ikke kan hjelpe en unge.. og hvis det skulle oppstå, så må en vel bare prioritere,,
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Oi tvilling 84, hvilken bhg jobber du i som har så mange voksene på jobb til enhver tid at dere er i stand til å hjelpe hver eneste unge på sekundet????? Kanskje deres måte å jobbe på burde spres rundt om......holder dere kurs eller sminar ?? Det burde dere virkelig gjøre. Slik en bhg har jeg aldrig hørt om, kunne tenke meg å hatt barnet mitt, og egentlig kunne jog tenke meg å jobbet de selv også. På min bhg er vi 15 barn og på det meste 4 voksene, men de første timene om morran og de siste på ettermiddag er det mindre, de siste 15 minutt er det bare 1 voksen, og den første timen er det bare 1 voksen............ Hvordan er det hos dere Tvilling 84??? Hvordan greier personalet å hjelpe alle barna til enhver tid??
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Det bør du absolutt ta opp med dem! De må jo passe ekstra godt på, når det er noen som slutter med bleier. Og siden du har opplevd tidligere, at han har gått rundt med "gammel" bæsj i rompa, hadde jeg virkelig sagt hva jeg mente. En ting er at de kanskje ikke rekker å ta den i samme sekund som det skjer, men når man kan se at den er "gammel", så har de gått med den en stund. Men nå som dere har en gutt som skal slutte, så kan det jo ødelegge hele bleieslutten dersom sånne episoder forekommer, og de ikke hjelper han, men lar ham stå å gråte, for de ikke "har tid". De får ta seg tid!! Stakkars liten.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Hei- og takk for svar. Må si at bleieslutten ikke går så veldig bra nå. Jeg sa ifra til ped-lederen, men på en veldig hyggelig måte. Jeg bare fortalte hva som hadde skjedd og hva sønnen min hadde sagt. Hun trodde ikke på det at tanta ikke hadde hatt tid, men avslo det som noe sønnen min fant på. Greit nok, for "tanta" er egentlig veldig flink, men litt kavete og stressa noen ganger. Da jeg kom i går hadde sønnen min bæsja i trusa to ganger, så da lå det to deilige poser og ventet, og de hadde tatt på han bleie... De fortalte at de hadde spurt om han skulle på do før de gikk ut, og at han hadde sagt nei, men like etter hadde han dreti på seg likevel.. I dag har han på seg bleier fra morgenen av. Litt kjipt, har noen noen råd om hvordan vi gjør bleieslutten videre? Hjemme går det veldig bra, men da spør jeg hvert 20. minutt...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Vi hadde og tenkt å slutte nylig, men bestemte oss for å vente til han skal ha ferie. Da får han 5 uker på å trene hjemme først. Kanskje det kan fungere for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå