Gå til innhold

Noen som har erfaring med HIPP 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at den skal brukes som tillegg til vanlig mat og at den ikke skal erstattes med hipp 1.. hvordan har dere gjort det??? kan jeg f.eks gi et eller flere måltid med hipp 2 når guttene mine spiser et gråt måltid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på 8 mnd får hipp 2

Han får grøt på morran også ei flaske med hipp

også får han mmemellom måltidene

middag

grøt til kvelds og ei flaske til med hipp

håper du skjønte det der

Skrevet

Nei,den skal ikke brukes som annet enn drikke til maten. Den skal ikke erstatte noen melkemåltider. Spiser barnet ditt f.eks grøt til frokost, brød og frukt til lunsj, middagsglass til middag og grøt til kvelds DA kan du bruke Hipp2 som drikke til maten.

Skrevet

takk for svar... da fortsetter jeg med hipp 1 en stund til jeg... hvor lenge kan en bruke hipp 1 da.. jeg mener inneholder den alt et barn over 4 mnd trenger..?

Skrevet

Hvor gamle er ungene dine da??

Hipp 2 er jo anbefalt når barnet har passert 4 mnd.

Du kan jo gå inn på www.hipp.no der kan du lese mer:)

Skrevet

Om du er veldig usikker anbefaler jeg deg å skrive mail til produsenten. Det er kjempeviktig at du ikke bytter ut Hipp 1 med Hipp 2. Det er ikke sånn som med Nan,at når ungen blir over 4 mnd skal den ha nan 2. Sånn er det ikke med Hipp. Hipp 2 er kun ment som tillegg og ikke erstatning som Hipp 1.. Skjønner? Er nok mange som gjør feil her desverre,og resultatet er jo da at barnet får i seg altfor lite næring... Hipp 2 er IKKE anbefalt å bytte over til når ungen er 4 mnd som hun over her sier. Men den KAN brukes fra 4 mnd om du har fått etablert veldig gode rutiner på det med fast føde. Men om du skal gi et helt måltid med melk, er det Hipp 1 som gjelder og det kommer den til å gjøre hele mme tiden til barnet. Som jeg sa i mitt forrige innlegg, Hipp 2 skal ikke erstatte men bare brukes som f.eks tørstedrikk til grøt og brød. Den inneholder altfor lite næring til å brukes som mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...