Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hvilken uke var dere i, og hvordan utartet det seg for dere? Var det vondt med en gang? Forsvant graviditetssymptomene med en gang (hvilke hadde dere på forhånd?)? Hvordan så blødningen ut i starten?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 har ustabil syklus, men etter mens var jeg 11 uker på vei, men jeg tror selv at jeg var 8-9 uker på vei... Mistet i SA, og hadde ingen gravidtetssymptomer i det sv.skapet. Bekkenet ble ikke verre en gang, og da burde jo varselsklokkene begynt å ringe (Ble gravid 1 mnd etter at jeg mistet, og da verket bekkenet lenge før jeg fikk positiv test). Blødde bittelitt fredags morgen, begynte å blø litt mer lørdagen, og det fortsatte til søndag da jeg begynte å blø MYE (fyllte et nattbind på 10 min..) og fikk rielignende smerter... MEN, jeg blødde også med lillesnupp, i uke 4, 5 og 11 og det gikk jo bra!! )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Takk for svar ) Jeg har vært gravid en gang før og er nå gravid med en liten ivfbaby, go jeg har aldri blødd før. Men i dag da jeg var på do til morgenen var det brunt slim på både truse og papir, go det var mer etter jeg leverte i bhg. Klinikken har seff ferie (pokker, pokker, pokker!!!) men gyn jeg skal til tidlig kontroll til på tirsdag sier at det foreløpig ikke er noe å bekymre meg for, at jeg skal se det an. Som OM det går an å ikke bekymre seg nå da (((
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 brunt slim er gammelt blod, så det er ikke noe å bekymre seg for Husk også at slim gjør at det ser ut som om det er mer blod enn det i virkeligheten er. Jeg blødde friskt, rødt blod jeg. Blødde forøvrig ikke med førstemann jeg heller, men blødde som sagt med minsta. Er maaange som blør i sv.skapet og det går bra, bortimot 50% sa legen til meg. Dette går bra Yaddaline!!!! )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk *tårer i øynene* Har jo alltid hørt om det og at det ikke er unormalt, men når ting har tatt så lang tid og vært så vanskelig å få til så går jeg litt i kjelleren merker jeg. Sinnsykt glad for at jeg er sykemeldt fra før, for dette hadde jeg IKKE takla på jobb i alle fall!
Expat Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Yaddalinami... Gå og legg deg. Beina opp, ikke mer husarbeide, ring manden. Du er vel i by, du kan få time hos de derre private UL-plassene. Da får du evt se om det er hjerteslag. Det kan du vel på legevakta og, om du orker. Eller ring der du fikk IVF-en, de følger vel opp? Volvat?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2008 Joda, jeg ligger her på sofaen, er så kvalm at jeg ikke orker å gjøre noe annet likevel, hehe. Gubben og beste venninne har fått beskjed, har ringt gynekologen jeg skal til på fredag som sier jeg skal se det an litt før hun evt hiver meg inn på hastetime (privat gynekolog). Prøvde ivfklinikken men de har seff ferie ut mnd, og det har også den gynekologen jeg vanligvis går til. Får stole på alle som sier at brunt (foreløpig) ikke er farlig og se om det blir noe mer utav det. Ikke noe mer i bindet foreløpig i alle fall, hvis man skal fokusere på det positive ;o)
Expat Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Av projiseringer: Det er noe slikt som 1/3 som blør i svsk, helt uten videre. Spes etter "aktivitet", så det blir kanskje "henda oppå dyna" til 3mnd merket nå. Livmorhalsen er så følsom, serru. Det er veldig bra du er kvalm! Det betyr at HCG fremdeles stiger. Det er de som mister en tvilling. Da blør det gjerne mye. Jeg fikk se babyen på UL da jeg blødde, alt ble bedre da... Den lille reka (9uker) hadde hjerteslag (smelt)... To uker senere fikk vi profil-bilde, hun hadde da samme profil som nå!
viktorogmilla Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Har hatt SA i ca uke 15. Begynte med blødninger som ga seg igjen. Merket at jeg mistet pga sterke smerter, som rier, og kraftige blødninger med friskt blod. Var ikke i tvil da det skjedde, så husker egentlig ikke om jeg fremdeles hadde graviditetstegn eller ikke. Hadde også mye blødninger i siste svangerskap, fikk da ekstra UL for å sjekke at alt var bra. Hadde da ømme pupper osv, men man blir jo fryktelig redd uansett. Det gikk bra. Håper blødningene dine gir seg, og at du får time til UL snart, så du kan slippe å gå å tenke på det.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Jeg begynte med feber og ble skikkelig dårlig. Plutselig ble jeg bra og alt av svangerskapssymptomer ble borte. Tre uker senere kom det brunt slim som ikke gav seg. Ett døgn senere kom litt friskt blod, og jeg fikk ul. Fosteret døde da jeg fikk feber osv. så det hadde vært død i tre uker. Med andre ord må det ikke være friskt blod, men det at du fortsatt er kvalm er positivt! på en måte i hvertfall, ikke deilig å være kvalm :-P Ligg i ro som du gjør, skal krysse fingrene for deg!
*Vetlis* Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Yaddaline *rugekasse* Skjønner du er redd, men er som hun over her sa, at det er normalt og slimet gjør at det ser mer ut. Vi danner jo mye slim når vi går gravide :-) Å du, jeg har hatt ma uten noen tegn til blod i det hele tatt. Men jeg har også hatt et svangerskap med sånn brunt blod som du beskriver, å det gikk helt fint det :-) Går nok helt fint! Skal uansett krysse fingra masse for deg jeg!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2008 Dere er så nydelige alle sammen!! *klem* JOda, fått roa nerva litt nå, og for en gangs skyld takknemlig for at jeg fortsatt er møkk-kvalm og kaster opp. For å si som Matilde bleier å si; "det GÅR bra, mamma!" )
Alba44 Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Jeg mistet i MA: ingen blødninger/smerter. Ble oppdaget ved en tilfeldighet at lille ikke lenger levde. Jeg fikk lillegutt i fjor: hadde blødninger 3 ganger i svangerskapet. Uke 6, 14 og 15. Gyn sa det mest sannsynlig var hormonelt. Krysser fingrene for deg & satser på at babyen har det veldig bra!!
Zupermam Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 har hatt 1 MA og 1 SA Ma i uke 6 antageligvis, merket ingenting før jeg begynte å blø i uke 12, ingen smerter. Gradvis blødning som tok seg opp. Mistet puppespreng og andre symptomer rundt uke 7-8 sånn ca. Sa i uke 8, startet med brunlig blødning, ingen smerter, ikke mye blod heller. blødde det ut i løpet av en liten uke. Ble gravid 1 mnd etter min MA, og har en superflott gutt på 22 mnd nå, og ble gravid 3 mnd etter SA, og er nå 25 uker på vei:) Det er grusomt å miste, men alikevel er det nok en mening bak det, selv så ekkelt det er å tenke på. Mange blør i sv.skapet, hadde også en stor blødning da jeg var på vei med sønnen min, men det gikk bra. Fint at du får det sjekka ut, så slipper du bekymre deg:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå