Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Den regelen hvor barnet skal være hos far i to uker, hvordan er det? Er det bare viss vi har delt foreldre rett, eller er det uansett? Eller hvordan er det? Faren til guttungen sier han ikke har mulighet til å ha han i det hele tatt! Han sier at han ikke er klar for å ta ansvaret i 2 uker. Men jeg var grei, så jeg delte opp ukene for han, slik at far har han en uke, så kommer han hjem, og så reiser han til far igjen.Men dette gikk tydligvis heller ikke! Er det sånn at fedre MÅ ha barna eller er det bare viss de vil? Han er hos faren sin annenhver helg.. Kjenner jeg blir litt lei meg, ikke for min skyld, men for guttungens..! Virker jo som om faren hans ikke vil ha han.. Det er ikke noe problem for meg å ha guttungen men jeg er veldig sliten om dagen, og har veldig lyst på litt fri og tid til meg selv nå.. Håper noen kan svare meg..=)
Zitro Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Du kan nok ikke tvinge han nei... personlig ville jeg aldri sendt ungen min til en pappa som ikke vil ha han heller jeg da. Da får man heller gjøre det beste ut av det selv om man er sliten. Kanskje du kan høre med foreldrene til pappaen? Kanskje dem vil ha barnebarnet sitt en uke i sommer?
Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Faren vil gjerne ha guttungen, men han påstår at han ikke er klar for å ha han en uke! Og foreldrene til faren han er jo på denna båten som alltid! Ikke har de noe særlig tid til barnebarnet sitt heller..
Zitro Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 men kan han ikke da ha guttungen og prøve seg frem? Hvis han føler at det ikke går, så kan han jo levere han tilbake til deg igjen. Krever jo selvsagt at du må holde deg hjemme, men da får du ihvertfall fri hjemme.
Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2008 Ja, vi får bare prøve å løse dette på best mulig måte.. Men ikke sant, han har jo sommerferie han vettu, festing, og soving da se. Han er bare 17 år.. Et år yngre enn meg..Så har nok noe med det å gjøre..
Zitro Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Du får fortelle han at ungen trenger faren sin, uansett om han er 17, eller 27, eller 37 år. Og klarer han ungen i helgene sine, så klarer han fint ei uke også. Er nok heller viljen det går på da...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 jeg tror det er ganske vanlig og føle at alt er litt skummelt. barer tenk på hvodgan du selv følte det på vei hjem fra sykehuset. jeg syns det høres lurt ut og la far prøve seg frem
Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Men jeg skjønner liksom ikke. Han har hatt snart 2 år og 9 mndr på seg, og han visste denne dagen kom en eller annen gang. Synes så synd på guttungen som får se faren sin så lite:(
Kamomille Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 oi! var han bare 14 år da han ble far? Hva slags samvær far skal ha i ferier osv kommer jo helt ann på hva slags samværsavtale dere har laget. dere har vel skrevet en avtale om samvær?
Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2008 Nei, han ble pappa på 16 årsdagen sin, og jeg var 17.. Nå er vi 17 (18 i oktober) og 19.. Vi har skrevet en privat avtale ja, men siden han steller seg på bakbeina nå, så skal jeg kontakte familieråds kontoret og skrive en avtale som MÅ følges!
Kamomille Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 å ja, tolket det som at abrnet bar 2 år og 9 mnd. Sikkert lurt å kontakte familivernkontoret på nytt:)
Lykkeliten og jeg Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Det er litt vanskelig å tvinge dem, men BARNET har rett på 2 uker med sin far i sommerferien. Dette gjelder utenom helgene som er vanlig samvær.
Blomsterenglene Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. juli 2008 Ja, er det jeg mener også.. Men er det noen sider det står regler om dette greiene på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå