Gå til innhold

Hei:=) min datter på 3 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie med farmor og farfar til danmark.Hvor mye penger ville dere sendt med?De har selvsagt betalt reisen og hytte osv men i lommepenger???:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sendte med mellom 500 - 1000 kr:) Da kan hun kose seg litt skikkelig.

Skrevet

Hvis det er penger bare til is og kos ol så ville jeg sendt med 200-300 kr. Hun er jo bare 3 år.

Skrevet

200- 300 kr må da holde for en 3 åring!

Hvis men sender med 1000 kr med en 3 åring hva skal jeg da sende med min 11 åring.. 5000???

Skrevet

hadde sendt med 500-1000 avhengig av hvor mye de pleier å betale av ting...

ville at hun da skulle kjøpe seg noe fine leker eller lignende....

Skrevet

en 11åring kan tjene opp litt lommepenger hjemme... hadde nok sendt med 2500 kanskje...

Skrevet

Min mor hadde nektet å ta imot lommepenger for barnebarn på ferie.

Skrevet

Jeg syns at en egen lommebok med max 500 kr er nok. Hun er jo så liten, og de har nok tenkt å kjøpe det hun trenger. Må ikke fornærme dem heller.

Skrevet

2500!

Hva i huleste skal min 11 åring bruke 2500 kr på en hytte i Danmark! Mat og drikke betaler besteforeldrene..

Det blir mange is på nærbutikken det!!

Skrevet

Tror besteforeldrene her hadde syns det var rart om vi sendte med penger, de ønsker jo å spandere på barnebarna.

Hva skal lommepengene gå til? Dersom det er kun til is osv ville jeg ikke sendt med så mye, men hvis det skal dekke inngangspenger, mat, drikke osv trengs det jo mer.

Skrevet

Æ blir helt stum!!! Ongen e jo bare 3 år!!!!! Ka slags holdninge e det man lære ongan med å sende 1000 kr med BESTEFORELDRE på ferie???? Våre besteforeldre ville aldri akseptert mer enn 300 kr, å det hadde bare vært til snop en liten leke etc.

Æ sendte med 500 kr til mi datter på 9 år no, å det har vart lenge. Ho syns det e kjempe artig å legge sin flid i at dæm ska vare lenge. 2500 kr til en 11 åring? Hallo?? Vi har ikke dårlig økonomi, men det e kanskje siden vi ikkje gir ongan vårs så mye penga? Vi har dessuten åsså lært fra barnsbein om økonomi, å det å kunne strekke lite penga langt.

Som sagt æ blir helt stum over den slappe holdninga nåen har til penga generelt, men at dæm da åsså overføre det til ongan e jo bare trist.

Skrevet

er ikke alle som har besteforeldre som spanderer alt...

og med inngangsbiletter til div aktiviteter... (gjelder større barn) så går det fort noen penger... men må jo jobbe litt for de mener jeg...

2500 høres ikke så ille ut... tjente det per mnd fra jeg var 13. de blir fort borte med litt nye tøffe klær, aktiviteter, is, godteri og div...

Skrevet

Det står i teksten at besteforeldrene betale reise, hytte osv. Da går æ sterkt utifra at osv betyr inngang hvis dæm ska nåkke spes. Men det e jo en anna ting ongen e 3 år treng dæm å dra så mye til ting som kreve mye inngang? E det ikkje nok å være på stranda i nærheten av hytta?

Å så må æ få si en ting til i denne debatten. Man vet ikkje kor god/dårlig råd dæm har dæm som starte tråden. E det ikkje da litt freidig å foreslå 1000 kr i lommepenga til et så lite barn? 1000 kr e et enormt innhugg i mange sin anstrengte økonomi. Fattigdoms Norge øke, burde man ikkje hjelpe til sånn at penga ikkje e løsninga på alt?

Skrevet

jeg tenkte heller slik at hadde vi reist selv i denne situasjonen så hadde det gått med såpass utenom mat og det nødvendige...

men blir det andre dekket, så hadde jeg sendt med kanksje 200 til en liten leke som er fra foreldrene med ønske om god tur,, og kanskje 50 til is så hun føler hun er stor og kjøper selv...

Skrevet

Takk for svar:=)

Skrevet

En 3 åring ville ha fått med seg nøyaktig 0,- kroner av meg. Besteforeldrene kjøper is og mat.

Skrevet

Miss Misantrop: Signerer innlegget ditt.

Hallo, ungen er 3 år? Lurer på åssen det går med enkelte foreldre når de får fjortiser i hus... Hjelpes meg.

Sønnen min er snart 2. Kan ikke se for meg at jeg til neste år skal sende han avgårde med 500-1000 kr i lommepenger. Han kunne kanskje fått 50 kr fordi unger syns det er stas å klare selv. 50 kr er nok til noen små is....

Skrevet

Himmel! Skjønner godt at mange barn blir bortskjemte. Mine barn fikk 100 kr hver av mormor nå fordi vi skal en liten tur med danskebåten på torsdag. Vi kommer heller ikke til å ta med mer enn toppen 2000 til bruk på båten (mat er inkl i reisa) til kjøp av drikke utover dagen/kvelden og kjøp av litt godis med hjem osv. Også kjøper vi sikkert en ting til ungene på båten, leke elns.

Skrevet

2500 kroner for en 11-åring på tur med besteforeldrene? Hva skal ungen bruke så mye penger på hvis de er på ei hytte da? Uansett, det er mye penger...

Skrevet

Hadde det vert min unge hadde besteforeldrene spandert hele turen, hadde jeg sendt med lommepenger hadde de komt i retur

Skrevet

hadde mine foreldre tatt med guttungen noe sted, hadde de blitt fornærma om jeg hadde sendt han med lommepenger!

Kanskje når han ble eldre, og "kostet" mer, men 3 år? neppe!

I år er han 4, blir fem til høsten. han skal kun på tusenfryd med besteforeldrene, og trenger han penger til noe, får han av dem!

om jeg MÅTTE sende med han penger hadde det ikke vert mye... 50-100 kr kanskje...

Skrevet

Jeg hadde nok sendt med min datter 100 eller 200 kr, men hun er 4 1/2 og syns det er litt stas å få feriepenger. Husker ikke hvordan det var da hun var 3 år. Når eldste mi har fått feriepenger av bsteforeldre, så har jeg sagt til henne at hun har fått dem, og at hun kan kjøpe akkurat hva hun vil for dem. :)

Ellers hadde jeg regna med at besteforeldrene stod for utgiftene når de hadde tilbudt seg å ta henne med, noe de også har gjort (mine foreldre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...