Gå til innhold

Hvordan gjør dere som studerer det økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere i tillegg? Hvordan får dere tid til det med barn i hus? Eller lver du på studielån?....

Jeg har lyst til å ta en ny utdannelse. Men samboeren bare "huffer". Vi har lån på hus,så vi trenger å få inntekter inn og ikke bare ut. Han vil helst ikke ha mere lån. ( derfor blir jo studielån utelukket)Vi har barn å vil få utgifter med bhg.Han jobber ,men vi vil trenge litt mer.

forslag på hva jeg kan gjøre for å få det til å gå litt mer enn rundt?,og ha tid til mann og barn.....og få inn penger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok opp studielån og strøjobba som vikar på skolen her, og mannen jobbet 100%

Skrevet

studerte 100% jobbet ikke noe i tillegg fikk 4000 kr i mnd. Endelig er jeg ferdig så nå må jeg bare skaffe meg jobb. Jeg levde på mannen;o)

Skrevet

Vi må ha studielån + ekstrajobb begge to.

Skrevet

Men hadde dere feks 3 barn e barnehagealder og alt det medfører da? Hvor fikk du 4000 i mnd fra da?

Skrevet

Jeg har fullt studielån og har i tillegg jobbet 60%. Det har gått helt fint. Mer tid til mann og barn enn ved fulltidsjobb. Men jeg har en veldig fleksibel jobb da.

Hva med å vurdere noen avdragsfrie år på huslån? Det er jo noen tusenlapper frigjort i mnd. Og minn samboeren din på at mer utdannelse forhåpentligvis fører til økt lønn for din del.

Skrevet

Me lever på mannen og studielån fram til no. Det blir ikkje studielån fra hausten av, så det blir noko strammare. Me har lave levekostnader da me bur i utlandet, men me har skulepenger, huslån, og utgifter på reise, så det gir jo litt av seg da. Me klarer oss godt.

Tid har eg ikkje. Verken til mann eller, i desse dager, ungen. Men snart er det sommerferie og kos.

Skrevet

jeg hadde 1 barnehage barn

4000 var stipend som jeg ikke måtte betale tilbake

Skrevet

Sambo jobber heltid, og jeg jobber deltid i tillegg til studielånet. det er hardt, men fullt mulig! =)

Skrevet

Jeg har studert 100% og jobbet 30%.

Pappaen har 7-16 jobb så han kan ha barna på kveldene når jeg har jobb.

En stund studerte jeg 100%, hadde Lucas i bhg 50% og jobbet 30%. Gikk supert og hadde masse tid med Lucas

Skrevet

har også tatt opp studielån, glemte å skrive det

Skrevet

Jeg studerer deltid på høyskole. Bachelorgrad over 4 år.

Jobber over 80% ved siden av, og ekstra i ferier. Tjener bra, trenger ikke studielån i tillegg. Går kjempefint!!:o))

Skrevet

Før jeg fikk barn, jobbet jeg 80% i tillegg til studiet. Så fikk vi to tette og jeg har gått i kontinuerlig svangerskapspermisjon etter det - i realiteten har ungene finansiert de to siste årene av studiet:)

Kunne ikke tenkt meg å jobbe i tillegg til studiet etter at jeg fikk barn. Da ville jeg aldri sett dem...

Men helt alvorlig - foreldrene mine har tatt over huslånet vårt til vi er ferdig studert - etter tre år gjør vi opp hvor mye de har spyttet inn i forhold til skattefordelen deres (vi betaler fast 7000 i mnd til dem, de betaler resten). Da er vi forhåpentligvis i greit betalte jobber og kan betjene lånet vårt selv.

Men først og fremst så har vi et ganske moderat forbruk!

Skrevet

Studerer fulltid, jobber litt i helgene og har fullt lån og stipend. Mannen er i jobb. Har huslån, mannens studielån og snart 2 bhg-barn. Det går greit økonomisk, men har valgt avdragsfritt huslån til jeg er ferdig å studere.

Tror det kan bli vanskelig med fulltids studier uten studielån, men det kan gå om du får stipend og har ett studie som ikke krever så mye sånn at du får jobbet en del i tillegg. Evt. jobbe en del og ta deltidsstudier.

Jeg har forholdsvis god tid til mann og barn, bortsett fra i eksamenstider =)

Skrevet

Jeg studerer heltid på høyskolen og jobber kvelder og helger i kles- og interiørbutikk i tillegg til studielån, mannen jobber 100 %..

Vi har det ikke akkurat fett, men har nå egen leilighet og sulter ikke så klage skal jeg ikke gjøre.

Vi har forresten to barn på 2 og 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...