Yesss Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Skal papirene med hva slags permisjon og slikt sendes? Har ikke fått noe som helst info av hverken lege, jm eller arbeidsgiver. Er i uke 31 nå
Galskapens overhode Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Da er det lurt å sende NÅ De bruker litt tid på å få dette i orden på NAV
løveprinsen <3 Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Dette er noe du må ordne selv. Ingen som maser på deg ang dette. Vårt eget ansvar å få inn papirene. Jeg fikk beskjed fra NAV at de helst måtte ha dem en liten mnd før jeg gikk ut i permisjon. Arbeidsgiver vil nok ha de litt tidligere, så de har tid til å skaffe en vikar for deg.
Yesss Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2008 Hmm får ringe NAV i morgen tror jeg og høre hva som må fylles ut, jeg skal jo ha ferie fra neste uke også, så det kan vel være greit og få sendt inn papirer før den tid. Takk for svar
01-08-2008 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Oi... Jeg fikk beskjed av Nav om å gjøre dette senest i uke 26 jeg Når det gjelder å FÅ penger så må man ta det opp med Nav selv.. Pengene banker desverre ikke på minibankkortet og spør om de kan få lov til å komme inn :/ De kan jo ikke vite hva som skjer med deg uten at du sier ifra til dem :/
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Dersom jobben din betaler lønnen i permisjonstiden, mener jeg det er 3 måneder etter fødselen som er tidsfristen. Eller tolker jeg det feil da? Hentet fra NAV: Hvis arbeidsgiver utbetaler full lønn i permisjonstiden, regnes avkrysning om dette på inntekts- og skatteopplysningsblanketten som framsetting av krav om refusjon fra folketrygden. Arbeidstakeren må sette fram eget krav om foreldrepenger for at arbeidsgiveren skal få refusjon. Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 her jeg bor ville de ikke ha de inn før det var en mnd til termin. jeg er i uke 36 og skal levere denne uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå