Gjest Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg vokste opp som en guttejente. Jeg lekte ikke med dukker, jeg hatet kjoler og dilldall og konkurrerte med guttene om hvem som klatret høyest i trærene og løp fortest. I løpet av tenårene kom jeg er i kontakt med min feminine side, men jeg tok fortsatt ikke av. Fortsatt trives jeg best med å skifte dekk på bilen, klippe plenen, støpe mur osv fremfor støvsuge, vaske osv. Men etterhvert som sønnene mine kom til verden så har jeg merket at jeg er blitt mer og mer feminin. Plutselig er jeg begynt å like rosa klær, jeg synes det er gøy å shoppe (jeg liksom????), begynt å virkelig fatte interesse for sminke og smykker osv. Mer opptatt av figuren min, av mer "jentete" detaljer på klær osv. Og jeg lurer på om det er fordi jeg daglig omgås 4 gutter (1 mann og 3 sønner) og ingen andre jenter hjemme? Atjeg underbevisst har følt behov for å styrke mitt eget kjønne på en måte? Jeg vet ikke. Noen andre med flere søner her og ikke døtre som har opplevd noe lignende?
Kaffemocca Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Hehe=) Jeg blir mer og mer jålete syns jeg og jeg har to gutter. Nå tar jeg hårkurer, steller føttene skikkelig og tenker alltid på hva jeg har på meg når jeg skal ut døra :-p Jeg var IKKE sånn før..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Tror det har mer med alderen din å gjøre. Du er i ferd med å finne deg selv, og du trenger ikke lenger leve opp til noen stereotypier, som feks guttejente. Nå vet du at du fint kan gå i høye hæler og samtidig bytte dekk på bilen.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Hm, ja mulig det, men jeg føler egentlig jeg fant meg selv for lenge siden jeg da, hehe... Bare at jeg femininiserer meg selv mer og mer for hver sønn jeg får ;-) Men godt mulig, jeg vet ikke, har bare lagt merke til det og begynte å fundere litt på det.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 da jeg bare hadde gutta var jeg ikke femi i det hele tatt.. men da jeg var sånn halveis i sv med jenta dukka plutselig de feminine sidene opp. nå er det shopping, sminke og hår til den store gullmedaljen,hehe..
Nillo Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Skjønner kva du meiner. Har vore og handla rosa løparar til stova i dag, og lilla badehandkle, og det er ikkje typisk meg Har aldri vore guttejente eg då, men det skjer jo kanskje noko med oss ubevisst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå