Gå til innhold

Barnebidrag.......

Silje+liten jente spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke bodd hjemme på snart over ett år. Og mamma har ikke betalt barnebidrag (vi er ikke på talefot, og vil ikke betale). Fikk endelig bytta adr. idag, så hvordan blir detta med bidraget da? Jeg er ikke 18år enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du er under 18 og ikke bor hjemme kan du motta banebidrag, du kan også motta fram til du er 20 hvis du går skole.

du får ikke bidrag fra den dagen du føder ditt eget barn, selv om du er under 18. du regnes da som voksen.

siden du ikke har byttet adresse før nå tror jeg ikke du kan få etterbetalt for ingen kan bevise at du ikke har bodd hjemme. men du kan prøve. snakk med nav kontoret.

eneste problem du får er at det er straffbart å ikke melde flytting innen 8 dager etter du har flyttet....

Skrevet

kan vel være problemer med å melde flytting ogaå... under 18 må vel foreldre godkjenne ny folkereg adresse?

mulig jeg er på bærtur nå, men prøvde å melde flytting når jeg flyttet på

er jo snart 10år siden da..

Skrevet

Det er spesielle regler for å melde flytting når man går på skole (videregående i alle fall) og ikke er myndig. Men om man bor på hybel har man krav på å få utbetalt det bidraget samværsforelderen egentlig skal betale til den andre forelderen. Altså: har du bodd hos faren din og han har mottatt bidrag fra moren din kan du kreve at hun betaler til deg og ikke ham når du flytter på hybel. Sånn var det i alle fall da jeg gikk på videregående, men det begynner jo å bli noen år siden. Om du egentlig har bodd hos mora di, slik at det er faren din som har betalt bidrag tror jeg ikke du kan kreve noe fra mora di, bortsett fra kanskje å få utbetalt det hun evt har fått i bidrag fra faren din. Kontakt evt nav, så får du i alle fall høre hvordan reglene er på dette med hybelboende barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...