Mitt vakre trekløver Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Gutten vår liker ikke grøt og er kresen på fruktmos - og da er det jo ikke så mange flere alternativer. Så har gått litt tom for ideer:) Hva spiser din baby? Jeg ammer fortsatt 2-3 ganger om natta, da han ikke vil ha så mye pupp på dagen. Har begynt å introdusere brød - og det liker han. Hva slags pålegg gir dere? Har kun gitt leverpostei hittill Så hos oss er menyen; ett middagsglass til frokost og ett til middag, så er det brød og litt fruktmos til lunsj.... og så er det litt pupp innimellom. Tror kanskje han får litt lite mat, for han er skrubbsulten når middagen kommer...... Så hvordan ser menyen deres ut?
Ladybug~N&E Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 min er 10mnd nå da men har stort sett spist det samme siden han var 8mnd. full posjon grøt og 110ml mme til frokost 240ml mme eller skive og 150ml mme til lunsj middagsglass og vann til middag full posjon grøt og 110ml mme til kvelds. av pålegg gir vi prim (den tine litago primen med tilsatt jern) leverpostei, syltetøy(tynt lag av geleen) også får han smale på masse annet. baconost feks;) han spiser også en yoghurt i ny og ne, småfolkmellommåltid som heter frukt&korn, frukt osvosv
tullehøna Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Tullemor her har blitt 8 mnd, og dette er menyen her i huset ca kl 07.30 Pupp ca kl 09.00 Grøt av ca 150 ml vatn ca kl 12.00 Lunsj ca kl 15.30 Middagsglass eller heimelaga middag ca kl 18.30 Pupp ca kl 19.00 Grøt av ca 150 ml vatn Som lunsj pleier eg å gi mos av 2 brødskiver blanda med enten fruktmos, banan, makrell i tomat eller andre pålegg. Tilsetter mme til passe konsistens. Har prøvd å gi brød i terningform også, men får ikkje i ho så mykje at ho blir mett av det enda. Heimelaga middag har vi ikkje prøvd så mykje enda, så hittil har det blitt mest glass. Men eg har ein plan om å bli flinkare til å lage sjølv
Hildeks Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Her har tulla blitt 8 mnd og spiser sånn: ca 07.00 150 ml mme ca 09.00 grøt + vann å drikke ca 12.00 Lunsj, 150 ml mme ca 15.00 Middagsglass + vatn å drikke ca 18.00 grøt eller brødbiter ca 19.00 225 ml mme Så får hun pupp om hun er heeelt umulig i 06 tiden og tilbyr henne pupp en gang om dagen, som regel vil hun ikke ha=)
Mor&barn Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Min er tydeligvis helt motsatt av din, for han her elsker grøt og fruktmos er det beste, men brekker seg og lager en hel masse grimaser om han får brød eller middag. Menyen ser slik ut ca 07.00 full porsjon grøt+ litt sviske + vann om jeg klarer å få det i han ca 11.00 Et frutti beger med frukt + 200 ml mme ca 15.00 200 ml mme + tester ut middagstyper ca 18.00 full porsjon grøt + litt sviske ca 18.30-19. mellom 100-200 ml mme
Hønemor og gullgutten Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Min er 10 mnd og har i 1,5 mnd nå vært veldig kresen. Spiser helst ikke grøt og vil ikke smake på brød, elsker derimot hjemmelaget middag, men liker ikke middagsglass. Menyen ser slik ut: ca 06.30 Pupp (sover deretter videre) ca 09.00 Pupp ca 11.30 Grøt, fruktmos evt. sviskemos (av og til spiser han og av og til ikke) og vann ca 13.00 Pupp ca 15.00 Hjemmelaget middag tilsv. et middagsglass, vann, og evt nestle yoghurt til dessert ca 17.00 Pupp ca 18.30 Hjemmelaget middag tilsv. et middagsglass og vann ca 21.00 Pupp Gir også pupp 1 gang om natta av og til. Synes også min spiser litt lite mat, men er til gjengjeld glad i pupp. HS sa det var OK å gi middag 2 ganger om dagen om han foretrekker det fremfor grøt. Synes det hjelper litt å servere vann til maten for å få han til å spise mer. Spiser også mer dersom vi er flere som spiser samtidig.
Hønemor og gullgutten Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Og flaks for han at puppen ikke må på jobb før utpå nyåret en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå