Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg sliter skikkelig med sår hals nå, må evt til legen i morgen hvis dette ikke blir bedre. Er snart 11 uker på vei og så redd for at det skal gå galt med spiren som er så savnet.. Er det noe smertestillende jeg kan ta, føler feberen også kommer nå.. Er det farlig? kan det skje noe med barnet? Dere som har barn fra før håper jeg bare kan tenke at jaja stakkars her er det ei som er førstegangs mor og bare redd )) takk takk
Mrs. Bouquet Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Du kan ta Paracet 1-2 tabletter a 500 gram 3-4 ganger i døgnet, alstå maks 4 gram tilsammen. Sjekk alltid medisiner med å søke de opp på www.felleskatalogen.no og les under graviditet/amming når du er gravid. Ibux må du ikke ta.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Det eneste du kan ta er vel paracetamol, dvs paracet, pinex, panodil. Ibux skal du IKKE ta. Paracetamol kan du bruke vanlig dosering, les på pakningen eller på www.felleskatalogen.no God bedring!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk jenter ) jeg har pinex liggende her.. men noen som vet om dette kan skade spiren? 11 uker på vei
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt er ikke beskrevet. Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. (fra felleskatalogen) Det er ikke påvist skader på foster ved bruk av paracetamol i terapeutiske dose.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk igjen, du er jo regne opplysningen du hehe.. 1880 )
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Hehe:) Fint med alt som kan finnes på nettet. Ellers jobber jeg på sykehus, og der bruker vi både paracet og faktisk paralgin forte/pinex forte til gravide. Så vet at det er trygt med paracet.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2008 Å såpass ja hehe da kan du dine saker.. var bare så redd for at noe skal skje med spiren vettu. Har prøvd i 11 år og 4 ivf forsøk så satt spiren jaggu på egenhånd plutselig her hehe.. så er jo så redd for at noe går galt... Tusen tusen takk for all hjelp!! klem og ha en kjempe fin sommer..
hebbe lille, fødeklar Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 på pinex-boksen her står det at det ikke er påvist skader på foster.. denne har jeg brukt.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2008 Takk, ja tar et par pinex og går og legger meg.. så får jeg håpe formen er bedre i morgen. Vet ikke helt hvordan det er med pencelin når man er gravid.. så får krysse fingre og håpe formen er bedre og at jeg slipper det..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Gratulerer med en veldig etterlengtet spire! Skjønner godt at du søker info før du stapper i deg saker og ting, det er bra! Et annet råd fra meg er å ringe lege eller jordmor (evt gyn eller føden på sykehuset hvis det er helg/natt) hvis du lurer på noe. Er mange folk og mange meninger her inne, og noen svar er greit å få av fagfolk. God sommer til deg også, og lykke til videre! Snart 2.trimester på deg!!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk.. ja krysser fingre og håper jeg kommer både til 2 og 3 trimester .o) God sommer til deg også.
Pysjen Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 eller paralgin forte. vet ikke hvor effektivt det er på vond hals da men.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. juni 2008 Jeg prøver 2 pinex nå, så ser jeg an formen i morgen.. og om halsen har blitt værre... så da er det natta.. takk alle sammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå