Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er så forstoppa for tiden og HS anbefalte i dag at jeg skulle gi henne lactulose. Noen som har erfarin med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke annet enn at jeg har tatt det selv en gang... Har aldri hatt så mye luft i magen noen gang!!! Kjempevondt. Men det virka jo da.

Vært litt sleptisk til å gi det til min lille tulle, men hvis helsesøster anbefaler det så....

Skrevet

Jeg har gitt det siste uka, blanda en liten dæsj i grøten morgen og kveld, målte ikke men kan det va vært 5 ml kanskje? Det fungerer greit, han kommer på do hvertfall, men romler endel i magen uten tegn til at det er vondt. En kan visst ikke bli avhengig av dette på samme måte som avføringstabletter så det er ikke farlig å gi. Tenkte å prøve uten nå noen dager:) Han er 7 mnd.

Skrevet

jeg ga det til emilie vel ei uke, men hun fikk sååå vondt i magen av det... ble verre.. så jeg kuttet det ut... men du kan jo prøve, skadder ikje... fikk det som råd fra barnelegen....

men har hørt små kan få mageknip av laktulose...

emilie er 3,5mnd

Skrevet

har gidd det til jenta mi i nesten to måneder, vært forstoppet i lang, lang tid og barnelege sier hun burde gå på det lenge enda, og trappe ned sakte så tarmene gradvis på "fukte" seg selv.

hun har mye luft, ja, men ikke slik at hun er dårlig eller sutrete el. bedre med luft, enn ikke å bæsje, og når en først bæsjer så kommer det små klumper, skriker og tårene triller. offa meg, stakkars små...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...