Gå til innhold

Er så redd for "tom" kirke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så uenige om hvilken kirke vi skal velge... Den sambo vil ha rommer 350 stk, og den jeg vil ha rommer 250. Kommer jo ikke på langt nær så mange i kirken vil jeg tro, så jeg vil helst ha den minste, syntes ikke det er noe stas å gå oppover kirkegulvet hvis kirken virker tom!:) Hvor store er kirkene dere skal ha, og hvor mange gjester?

Vi skal ha ca. 80-90 gjester, men bare ca. 40 er bedt til middag, resten til kaffe. Så er jo i tillegg redd for at de som bare er bedt til kaffe ikke gidder å komme i kirken siden de da må slåihjel noen timer ekstra;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha 40-45 gjester, men bekymrer meg egentlig ikke helt for det. Det pleier som regel å komme noen kjente fra barndommen o.l. som er nysgjerrige og gjerne vil se. Vet jo at kirken ikke blir fylt opp til siste rad slik man gjerne ser på TV, men folk sitter gjerne litt spredt og ytterst på radene. Da ser det gjerne ikke så lite ut som om alle satt tettpakket på de to første radene. :) For min del kunne det bare vært mannen jeg skal gifte meg med der, for følelsen av å komme frem til alteret til han for å velsignes som ektepar er overveldende nok. :)

Skrevet

Vi valgte å gifte oss i en liten kirke (135 plasser). Og en av grunnene til at jeg insiterte på det var nettopp at jeg ikke vil gifte meg i en folketom kirke. Vi skal bare ha 14 middagsgjester, og så fest for ca 60 på kvelden. Så da risikerer vi jo at det ikke blir stappfullt i kirka...

Skrevet

jeg har tenkt på akkurat det samme.. vi gifter oss i en kirke som tar 1300 mennesker.. og det kommer sikkert bare 80 stk under vielsen.. så jeg tror det kommer til og se dumt ut.. har vurdert om vi kanskje skulle gifte oss under gudstjenesten i stedet.. da er det jo tross alt litt flere mennesker til stedet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...