Gå til innhold

Ut på flytur. Babymat på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til London snart, har ein baby på 10 mnd. Er det lov å ta med ferdigblabdet morsmelkerstatning på flaske. Hva med å ta med grøtpulver, er det lov? Får en kjøpt engangspakker med grøtpulver? Eplejuice blandet med vann på flaske er det lov?

Noen som vet regler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får også kjøpt små engangspakker med flytende MME som du kan ta med. Grøtpulver er ikke noe problem, og så kan du be om varmt vann på flyet. Du får heller ikke noe problemer med å ta med deg ferdigblandet MME på flaske på flyet. Kan hende du må smake på den, men jeg tviler på at de ber deg om det. Evt. juice og vann kan du jo kjøpe når du har kommet innenfor sjekkepunktet på flyplassen.

Skrevet

Jeg har hatt med små juicebokser til min ett-toåring flere ganger. Så lenge jeg sier det er til ham, så har de vært fleksible. Kan jo ikke garantere noe da, spesielt når væsken er blandet på kjøkkenbenken, men du kan jo prøve?

Skrevet

Du kan ta med det meste til babyen, jeg har hatt med kokt vann, vann på thermos, pulver, småpakker med nan osv - aldri vært mye kluss. Bare en ærekjær vakt som skulle leke terrorpoliti, og ba meg smake på vannet. ærre mulig liksom, hehe.

Skrevet

Nja ... jeg fløy via heathrow i går, og jeg fikk tatt med ferdigpakkene med NAN på gardermoen, men på Heathrow, måtte jeg fylle over pakkene på flaske og smake på alle pakkene!!! Men man får kjøpt mme på boots på heathrow, så ingen krise.

Skrevet

Til London: Ingen problem med noe. Ta med så mye vann, grøt, pulver osv. du vil. Kanskje må du smake på vannet.

Hjem fra London: Strengere der. Må nok smake på det meste i alle fall, som Kitty skriver. I værste fall får du jo kjøpt vann etter sikkerhetskontrollen da.

De er jo gjerne litt hysteriske på Heathrow og i USA når det gjelder flysikkerhet.

Flydde i Frankrike i juni. Der brydde de seg ingenting! Kunne ta med alt mulig flytende i håndbagasjen, både til meg, samboer og baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...