neste*gang Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 betyr det hvis jeg fyller ut den delen som gjelder barnetilsyn så gjelder dette redusert betaling til barnehagen? ... da har jeg driti... for det fyllte jeg ikke ut...
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg får støtte til barnetilsyn fordi jeg går på YA. Får en viss sum i mnd. Tror ikke det er for sent å søke om det altså, bare å sende inn en søknad det...
Septemberstjerna og Martine Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Du får ikke redusert betaling fra barnehagen, men du får dekket inntil 64% av beløpet fra NAV. Som du får tilbake på konto... Aldri for seint å søke om det.
^*^Ma85^*^ Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 da dekker nav 64 prosent av bhg regningen ja. men alle som får barnetilsyn må søke på nytt for barnehageåret august-juni hvert år. jeg har levert søknaden allerede, pga lang behandlingstid og i juli er det krampetrekninger på nav sine kontorer
Septemberstjerna og Martine Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Åh? Det visste jeg ikke.. Takk for info! Jeg fikk innvilget stønad i desember... Men da gjelder den altså bare ut dette bhg.året?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Er du sikker på at man må søke hvert år? Det står ikke noe om det på NAV sine sider... Klippe og lime....: Hvor lenge kan du få stønad til barnetilsyn? Stønaden gis vanligvis til barnet har fullført fjerde skoleår. Dersom du har et barn som trenger vesentlig mer tilsyn enn det som er vanlig for jevnaldrende kan stønad gis også etter utløpet av fjerde skoleår. Det samme gjelder hvis du må være borte fra hjemmet, på grunn av arbeid eller utdanning, lengre enn hva en vanlig arbeidsdag medfører. Hva kan du få? Stønaden gis med 64 prosent av de dokumenterte utgiftene opptil de gjeldende satser for stønad til barnetilsyn som Stortinget fastsetter hvert år. Dersom din årlige inntekt er større enn seks ganger folketrygdens grunnbeløpet, får du ikke stønad til barnetilsyn.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Bare lurte litt på om noen kan forklare meg hvem som kan få denne støtten jeg? Er det det som heter hjelpestønad? Skjønte liksom ikke helt hva som er kravet for å få det?
Kamomille Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 nei, hjelpestønad er stønad til syke barn som trenger f.eks ekstra pleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå