Nullenusken Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Kan man få fødselspenger ved vikariat??? Jeg jobber 100% stilling, med det er desverre et vikariat... Kan man få fødselspenger da??? Dersom jeg f.eks får en skriftlig avtale med sjefen om 100% jobb i minst 6 av de 9 svangerskapsmånedene...? Noen som vet hvor strenge de er angående det på trygdekontoret? Jeg stortrives på jobben jeg har nå, men det er desverre ikke fast jobb ennå.... Har ikke lyst til å bytte jobb, men jeg må det hvis jeg ikke får fødselspenger dersom jeg blir gravid... Har prøvd i 2 år nå...
Ladybug~N&E Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 spiller ingen rolle om det er en fast stilling eller vikariat. så lenge du kan vise til arbeidsinntekt i minst 6 av de siste ti mnd så få du foreldrepenger.
Nullenusken Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2008 Kjempeflott! Dette har bekymret meg masse i det siste
junijente fikk julijente Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Når du ikke har fast jobb med fast lønn beregner de gjennomsnittsinntekten din de 6 beste av de 10 siste månedene før permisjonen starter, og så får du foreldrepenger etter dette. Selv har jeg bare vært ekstrahjelp, og har jobbet mer enn vanlig det siste halve året for å jobbe meg opp et bra grunnlag. Det eneste dumme er at jeg ikke vet at jeg har en jobb å gå tilbake til når permisjonen slutter, men det orker jeg ikke bekymre meg for enda. Nå skal jeg nyte permisjonstida mi, som starter etter to uker ferie :-)
Ladybug~N&E Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 også må jeg nevne at man må ha jobbet nok til at det tilsvarer en stillingsprosent på over 50 for å kunne motta foreldrepenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå