Gå til innhold

over 30 og fortsatt kviser!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd. Renser huden, spisr sunt, drikker vann..osv. Har prøvd både dyre og billige produkter. Men begynner å bli lei de kvisene!!! Satte inn hormonspiral og det ble jo ikke akkurat bedre...

Gode råd taes imot med TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kutt ut karbohydrater. Etter to uker med minimalt med karbohydrater og masse vann har jeg fått babyhud he he.. Det er kanskje litt drastisk, men har også noen kg som jeg skal ned da...

Skrevet

Nei fåglarna vet!! Jeg hadde ike kviser før jeg ble "voksen". Lever sunt og ser ikke hva årsaken kan være. Røyker ikke, drikker sjeldent, drikker mye vann, renser hud hver kveld og spiser godteri kun i helgen. Hva pokker skal et stakkars kvinnemenneske gjøre for å slippe å være kvisete da??! Aaarggh! Jeg er like frustrert som deg.

Skrevet

kanskje du spiser noe du reagerer på? jeg jeg plaget av kviser selv.

men jeg har lagt merke til at om jeg holder meg unna alt som har med appelsin å gjøre og sjokolade så blir det mye bedre med engang..! =)

Skrevet

Jeg kjøpte Hjemmet i dag... hehe pga oppskriftsheftet som var med;o) Uansett, der sto det om ei dame som hadde prøvd a-vitaminsyre på huden. Kjøp bladet selv og les. Ganske intr egnetlig, men sikkert dyrt:o(

Skrevet

Jeg har blitt plaga under og etter de to siste svangerskapa mine...ser ikke ut til å ville gi seg heller...hormoner trolig....skal høre med legen om jeg kan prøve Diane eller om han har andre løsninger/behandlinger.....drittlei...er litt bedre når jeg har vært ute i sola noen dager og bada i saltvann....men kan ikke drive å vaske trynet i sjøvann og sole meg 365dager i året....da blir jeg seende ut som lær til slutt tross alt...

Skrevet

få legen til å skrive ut Tetracyclin Actavis til deg. fungerer fantastisk!!

meeen, det er en pencillin kur på 3 mnd, å du kan bli plaget med sopp infeksjoner. jeg har heldigvis ikke det men det kan skje.

men det er verdt det!! aldri hatt så fin hud før:)

nb!! fungerer som antabus mot alkohol (noe jeg ikke viste, skjønte ikke hvorfor jeg ble så kvalm når jeg drakk vin o.l hehe)

men akkurat alkohol klarer jeg meg fint uten en periode:)

kuren varer i 3 mnd. lykke til:)

Skrevet

Jeg har brukt Tetracyclin og jeg må bare si at det er ikke noe som gjør at kvisene forsvinner for godt. Ikke for meg og ikke for ei jeg kjenner i alle fall. Dessuten så "ødelegger" man kroppen ved å bruke antibiotika... men men det er kanskje verdt et forsøk for dem som orker.

Skrevet

kvisene mine var borte i 3 år :)

Skrevet

Roaccutan er det eneste som funker, oppsøk en dyktig hudlege og be om dette. Er et herk å bruke, men virkelig verdt det!

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det sammen (er 28) Verst er det på ryggen, i tinningen og rundt munnen. Har fått tips om å prøve fruktsyrebehandlinger i hudpleiesalong. Dette er dyrt, men vistnok veldig effektivt. Man tar først en skikkelig "kur" Deretter vedlikeholder man med et par behandlinger på år. noen er rett og slett anlagt for kviser. Jeg er arvelig belastet. mamma er 48 og har fremdeles hud som en 14- åring...

Skrevet

Jeg prøvde dyre kremer, diett og alt mulig. Men det eneste som funket på meg var Diane...Og jeg har aldri hatt så fin hud som etter jeg begynte på de.

Skrevet

Har samme problemet som deg HI og hos meg er det pga hormonene mine. :( lite å gjøre med et uten å bruke hormoner om man kan (Diane eller andre p-piller f.eks.).

Skrevet

Jeg har prøvd dette (er 27 år og mer uren hud enn de elevene jeg kommer til å ha på ungdomskolen *sukke*) altså a-vitaminsyre og det ble litt bedre,men ikke bra og etter en stund (1-2 år) blir huden på en måre recscistent mot det. Hadde veldig god effekt av noe som heter Dalacin (resptbelagt) en lang stund, men så ble huden min motstandsdyktig mot den også. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Noen perioder er det ganske bra, andre værre. Har ikke så veldig mye kviser, men mye sorte prikker, og ikke bare de obligatoriske på nesen, men hele pannen, haken osv.

Skrevet

Vet hvordan du har det! Fikk kviser som tenåring, og brukte diane mot det - med en gang jeg slutta, da kom de tilbake igjen, med full styrke. Nå er det gått snart 3 år siden jeg slutta, og jeg har aldri sett verre ut. Har akkurat som du prøvd "alt", bl.a. laserbehandling, men ingenting har fungert... fryktelig irriterende, det at man liksom skal være voksen men allikevel se ut som DEN fjortisen... grrr...

Har du forresten prøvd MD? Det fungerer delvis på meg, og det er bedre enn ingenting. Og pudder, der må du være forsiktig! Ikke bruk sånn flytende pudder, jeg anbefaler deg en type som heter ID-mineral pudder, den er lett og lar huden puste, du føler ikke at du har noe i ansiktet i det hele tatt.

Skrevet

De på salongen nekta å selge meg MD uten en komplett hudanalyse først. Og det hadde ikke jeg råd til.. :(

Skrevet

Var hos hudpleier, fikk hjelp til å plukke ut produkter. Bruker en mix av MD, decleor og matis. Funker kjempebra, spesielt med MD-serumet. Det som virkelig gjorde susen, var imidlertid Diane! Nå har jeg fantastisk hud! Fikk forøvrig beskjed om at slike hudproblemer som jeg hadde, var rett og slett hormonelt. Tror kroppen min trengte ekstra påfyll med østrogen. Da forsvant kvisene helt, og i tillegg ble de to svarte hårene som dukket opp under haken nå og da borte! Kviser dukker ikke opp utelukket pga sjokolade-spising o.l, men hos noen kan huden bli forverret av hva man spiser. Men som sagt, kviser er først og fremst pga hormoner.

Skrevet

Må også legge til at ID-pudderet reddet meg i perioden til kvisene var helt borte. Maken til fantastisk pudder!

Produktene er dyre, men absolutt verdt det. Selvfølelsen min steg for å si det sånn.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...