Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser etter flatskjerm og har funnet et på 40 tommer (egentlig litt vel stort i mine øyne, men, men...) som jeg synes er veldig billig. Mannen, som er vestenlig mye mer teknisk av seg enn meg har lest litt om dette og sier at han er litt usikkerpå om vi skal gå for det eller ei. Er vist noe med at de vi ser på har en oppløsning som gjør at de sender halve bilde, venter på resten og så viser hele på skermen, slik at dette skjer ca 60 ganger i sekundet eller noe sånt og man ser jo ikke denne prosessen. Annet enn i veldig raske bevegelser når de er HD format vist nok, da kan det "henge" litt. Nyste metoden for å sende ut slike oppløsninger er bedre, men også dyrere. Spørsmålet er bare om vi egentlig i det hele tatt vil merke forskjellen? Det vi ser på heter Samsung og den oppløsningsgreien kalles 1080i. Den andre formen for oppløsning heter vist 1080p. Om det sier noen av dere noe? Det er snakk om 2000 -3000 kr forskjell i pris. Noen synpunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Samsung (aner ikke typenr), og hvis ting skjer fort på TV'n, altså noen løper e.l. så kan bilde bli litt uklart. Usikker på om det er akkurat det problemet du sikter til, men da det kommer til flatskjerm er som regel dyrere = bedere. Hadde nok glatt kostet på 2-3000 kr mer om jeg hadde hatt råd til det.

Skrevet

Råd og råd, hehe...

Vi hadde vel planlagt å måtte ut med 8000-9000 kr for et sånt type tv og det vi fant kostet 5990 kr så vi har jo allerede beregnet en høyere pris, men hadde vært deilig å slippe billigere unna da! ;-)

Men høres jo ikke bra ut om dere kan se at bilde henger litt.

Skrevet

Uten å ha så veldig peiling på TV, sånn bortsett fra og hengt på en samboer (som drømmer om ny TV) utallige ganger på diverse elektronikkbutikker, så skal det godt la seg gjøre å få en 40" flatskjerm til den prisen som har et bra bilde. Men da kommer det jo selvsagt ann på hvor nøye dere er. Sørg hvertfall for at dere ser vanlig TV sending i butikken og ikke en DVD. Med DVD ser det ut som om alle tv'ene har bra bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...