Gå til innhold

Erfaringer med vendbart understell på (simo)vogn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for simovogn, men er usikker på om vi skal betale ekstra for vendbart understell. Noen som har hatt dette som har argumenter for/mot så hadde det vært flott å høre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Simo combi. Den løsner vi hele bagen fra understellet og snur den. Hadde vært mye mer praktisk om man bare kunne vri håndtaket over på andre siden da men.. :)

Men det er vel bare en smaksak. Vi brukte vogna bare med gutten mot oss da han var baby og første tiden som sportsvogn, men snudde den da gutten vår ble så stor at han ville sitte fremover i vogna, og da var det jo veldig praktisk å bare kunne snu overstellet, i stedet for å kjøpe ny vogn! :)

Og så er det lettere å få med seg vogna i bilen om man kan ta av toppen. Den blir ganske høy med bagen på toppen om man har litt lavt bagasjerom.

Da har du to argumenter for fra meg :)

Har ingen imot, for det er jo bedre å ha muligheten enn å være låst.

Skrevet

Det positive med vendbart understell er at du med et enkelt grep kan snu retningen på vogna uten å måtte snu hele overdelen, meget praktisk ved sol og regn.

Minusen er at den kan være litt køddete, å en må passe på å få den i lås ellers kollapser vogna og det er ikke så bra.

Skrevet

Vi har venbart håndtak på teutonia vogna vår, og den har vi virkelig hatt mye glede av. Vet ikke om jeg hadde spandert ekstra penger til det på en simovogn, men det er vel fordi de fleste (alle) jeg kjenner bytter simovogna ut med en lettere sportsvogn når barnet ikke vil ligge lengre.

Skrevet

Vi valgte heller det nye understelle som blir litt mindre når den slås sammen:) Håper den fungerer. Tenkte at det er like enkelt å bare snu bagen. Ikke så ofte det trengs. Savnet ikke det på forrige vogn iallfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...