Sj80 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Vi reiser til Nord-Spania på sommarferie med gullet på 5 mnd, som eg ammer. Nokon som veit om det er "lov" med offentleg amming der? Kan jo gje flaske men det er jo litt meir styr...
Høst72 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Hei hei Vi var i Sør-Spania i vår med en gutt på 4,5 mnd, og var ikke veldig ofte på café, men ute på restaurant et par ganger. Det ene stedet fikk jeg sitte litt uforstyrret i et hjørne (i baren som ikke var i bruk akkurat da), mens jeg satte meg i bilen da vi var på en annen restaurant... Det hadde litt mer med stolene å gjøre, det er ikke alle stoler det er så behagelig å amme i! Forsøkte å se etter andre som ammet, men så dessverre ingen. Håper noen andre kan gi deg bedre svar!
EierIkkeFantasi Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 hør med reiseguiden eller byrået hvordan det fungerer..god tur )
Stratos med 3 barn Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 De fleste gir flasker i Spania etter hva jeg kunne se. Ikke noe styr. Samtlige steder vi var på tok flaska og varmet den for oss uten problem. Trengte ikke spørre en gang. Men tror ikke du blir kasta ut om du ammer heller altså
Nosa Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Har akkurat kommet hjem etter 3 uker og jeg så ingen spanske damer som ammet. Britiske damer ga flaske, men jeg ammet som vanlig og merket ingen sure eller rare blikk.Hverken på cafe, restaurant, ved bassenget eller andre plasser.... Satte meg ikke til foran på fortauet da, men det gjør jeg ikke her hjemme heller. Spanjolene synes nå det er artig med unger da, uansett alder, de ordner opp med både plass til vogn og stoler til de minste, vi som hadde med en baby på 4 mnd fikk veldig god service og smil!
hellomynameis... Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Hei! Jeg er opprinnelig fra nord-spania og kan si at det er ingen problem med å amme i offentlig steder. Jeg har alltid gjørt det og har sett mange som gjør det, så du trenger ikke å bekymre deg :-)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Søsteren min dro med 5mnd gammel baby til Italia og tok med et stort, luftig sjal hun la over babyen og brystet under amming. Det er kanskje en ide å ha med et slikt sjal? Jeg hadde vurdert det, men kanskje mye fordi jeg ikke er så komfortabel med å amme offentlig.
Sj80 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk for alle svar, det er betryggande å vite at andre har gode erfaringar. No gler vi oss berre til sol og varme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå